• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

هفته ی نیروی انتظامی با چاشنی تلخ برخورد افسر راهنمایی رانندگی!

  • کد خبر : 5931
  • 15 مهر 1397 - 17:46

یزدان شهید زاده؛ رسم است که ارگان ها و سازمان دولتی در هفته ایی که بنام آن اداره در تقویم رسمی کشور نامگذاری می شود با یک سری برنامه فرهنگی و اجتماعی نظیر نشست های خبری با خبرنگاران، سیمنارها ونمایشگاه ها و  کنفرانس هایی برگزار می کنند تا عملکرد یک ساله خود را به دید […]

یزدان شهید زاده؛ رسم است که ارگان ها و سازمان دولتی در هفته ایی که بنام آن اداره در تقویم رسمی کشور نامگذاری می شود با یک سری برنامه فرهنگی و اجتماعی نظیر نشست های خبری با خبرنگاران، سیمنارها ونمایشگاه ها و  کنفرانس هایی برگزار می کنند تا عملکرد یک ساله خود را به دید عموم بگذارند.
?این روزها نیز به نام هفته مقدس نیروی انتطامی نامگذاری شده، پرسنل تلاشگری که بیش از نیمی از روزهای خوب سال را باید پای میز خدمت و محافظت از جان و مال شهروندان سپری کنند و روز اول مهر را بجای آنکه دست فرزندان خود را بدست گیرند و رهسپار مدرسه کنند باید دست کودکان ما را در دست گیرند و از خیابان های شهر عبور دهند…
?اما امسال هفته نیروی انتظامی برای من رنگ دیگری داشت و مرا بجای آنکه در کنار پلیس شهرم قرار دهد، او را مقابل خود دیدم، و این مکدر خاطر شدن از افسر محترم راهنمایی رانندگی شهر جم که با ایستادن در سر خمیدگی بلوار ولی عصر روبروی اداره بهزیستی (که مصداق بارز همان کمین زدنی است که بارها توسط فرماندهان نیروی انتظامی نکوهش شده ) برای تخلف نبستن کمربند ایمنی مرا مجرم خواند قابل هضم نخواهد بود، تنها دلیل مجرمیتم در این صحنه عکس گرفتن از محل ایستادن خودرو راهنمایی رانندگی بود که با برخورد فیزیکی و ضبط تلفن همراه و مدارک شناسایی توسط افسر محترم راهنمایی و رانندگی و همکارانش در کلانتری قرار شد جهت اخذ تعهد از بنده راهی راهنمایی رانندگی شهرستان شویم، هر چند به جهت حقوق حقه ی خود و بخاطر تخلف نکرده پای هیچ تعهد نامه ایی را امضا نکردم …
?اما خطاب به فرمانده محترم انتظامی شهرستان عرض خواهم کرد :
? یکی از بهترین انواع نظارت برعملکردها، همان نظارت های مردمی است و در رده های ارشد نیروی انتظامی نیز ایده استفاده از ظرفیت های مردمی وجود دارد و از این رو شعار زیبای ” پلیس ما باشید ” نیزطراحی شد، چگونه مردم می توانند با شعار ” پلیس ما باشد ” در نیروی انتظامی همراه شوند در حالی که در عمل هر گاه مردم خواسته اند که برخی مشکلات موجود در نیروی انتظامی را نشان دهند معمولا با برخورد و تهدید برخی پرسنل محترم این نیرو روبرو شده اند، همه باید بدانیم محکم ترین گارد و حفاظ امنیتی و ایمنی جامعه همین مردم و شهروندان هستند و برای این مردم هیچ کالایی لوکس تر از امنیت وجود ندارد.
? به نظر می رسد که قانونی خود نوشته در نیروهای پلیس راهنمایی رانندگی وجود دارد که “عکاسی از پلیس ممنوع است” معلوم نیست ریشه این قانون از کجا آمده است که حتی بعضی اوقات مثل امروز پرسنل نیروی راهنمایی و رانندگی اقدام به ضبط موبایل و یا دوربین خبرنگاران می کنند.
?با توجه به موارد یاد شده تکلیف شهروندان چیست!
?آیا عکس گرفتن از خودرو پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهنمایی و رانندگی ( به جز امکان نظامی) جرم است و استناد قانونی آن چیست؟
?آیا پلیس راهنمایی و رانندگی و کلانتری  بدون حکم قضایی می تواند تلفن همراه و دوربین افراد را ضبط و اقدام به مشاهده و یا پاک کردن محتوا نماید؟
?از آنجا که بنا به اقتضای شغلی پلیس کلانتری و افسر راهنمایی و رانندگی با ناهنجاری اجتماعی برخورد بیشتری دارند اگر بجای من شخصی با توان تاب آوری کمتری مقابل این افسر محترم راهنمایی رانندگی قرار می گرفت بعید نبود پرونده دیگری نیز در دستگاه قضایی به جریان بیفتد.
? حتی در صورت بروز تخلفی از سوی شهروند، مرد قانون موظف است بجای برخورد فیزیکی در ضبط مدارک و وسایل شخصی، استناد قانونی مطروحه را به شهروند گوشزد نماید کما اینکه به دستور فرمانده سابق پلیس راهور ناجا اسکندر مومنی سال ها پیش در رسانه ملی و سایت های خبری اعلام کرد : شهروندان می‌توانند هر طور که می خواهند از تخلفات رانندگی ، فیلم و عکس بگیرند.
▪️به نظر می‌رسد ریشه این مساله نگاه از بالای برخی از پرسنل نیروی انتظامی به مردم است که سعی می‌کنند با این روش جلو نظارت مردمی را که از اهداف فرماندهان ارشد نیرو انتظامی است بگیرند و به اصطلاح دردسرهای خود را کاهش دهند.
 ▪️در نهایت ضمن گرامی داشتن هفته نیروی انتظامی و تشکر از دیگر پرسنل تلاشگر این مجموعه ، بعنوان شهروندی که نحوه ی برخورد آن افسر محترم را فاقد معیار های شخصیتی لازم برای مرد قانون میدانم مراتب اعتراض خود را به سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی مردم و پلیس ثبت و اعلام می نمایم.
یزدان شهیدزاده – شهروند شهرجم
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.