• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
رییس شبکه بهداشت و درمان جم:

افزایش بیماران کرونایی ناشی از عدم رعایت طرح فاصله گذاری/ تایید ۱۴ بیمار کرونایی/ ابتلای کودک ۴ ساله در جم

  • کد خبر : 12033
  • 21 اردیبهشت 1399 - 13:28
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا تاریخ یکشنبه 21 اریبهشت ماه ، تعداد 170 نمونه ازموارد بستری وسرپایی بیماری گرفته شده و تنها جواب تست 14 نفر مثبت گردیده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان جم در گفت و گو با آواى بوشهر از تایید تعداد ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان جم خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا تاریخ یکشنبه ۲۱ اریبهشت ماه ، تعداد ۱۷۰ نمونه ازموارد بستری وسرپایی بیماری گرفته شده و تنها جواب تست ۱۴ نفر مثبت گردیده است.

احمد قاسمى افزود: از ۱۴ نفر شناسایی شده، ۱۳ نفر ساکن شهرستان جم و ۱ نفر نیز ساکن یکی از شهرستان های همجوار در استان فارس بوده که نمونه گیری آن ها در شهرستان انجام شده و روند درمان آن ها نیز به اتمام رسیده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در میان افراد مبتلا یک کودک ۴ ساله نیز شناسایی شده است افزود: ویروس کرونا رنگ، نژاد، سن، فقیر و پولدار نمی شناسد و همگی در معرض خطر ابتلا هستیم و باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و بهداشت فردی اهمیت ویژه ای قائل شویم.

وی با تاکید بر اینکه جم پتانسیل تبدیل شدن به کانون بحران را در سطح استان دارد گفت: طبق پیش بینی های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، شهرستان جم یکی از نقاط حساس در استان معرفی شده بود که خوشبختانه با عملکرد مطلوب ستاد مبارزه با کرونا شهرستان و همکاری خوب مردم با مشکل جدی مواجه نشدیم.

قاسمی بیان کرد: طی روزهای اخیر میزان شیوع کرونا در سطح شهرستان جم رو به افزایش بوده است و این نشان از عدم رعایت دستورالعمل های گام دوم مبارزه با کرونا است و وضعیت کنونی شهر نیز گویای عدم توجه عده ای از شهروندان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که می تواند جم را با مشکلات جدی تری مواجه کند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان جم افزود: ویروس کرونا در کمین است و شهروندان عزیز جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان در تجمعات حضور پیدا نکنند و حدالامکان در خانه بمانند و تنها برای موارد ضروری از منزل خارج شوند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.