• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

امام جمعه در نشست با نامزدهای شورای شهر جم: اسلام، مرز نامزدها در تبلیغات

  • کد خبر : 2398
  • 13 خرداد 1392 - 7:50

ساعت ۲۱ روز یک شنبه ۱۲ خرداد ماه، طی نشستی که به همت امام جمعه ی شهرستان برگزار گردید نامزدهای شورای شهر با امام جمعه ی شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور نامزدهای شورای شهر، معاون فرماندار ، رئیس شورای نگهبان و اعضای کنونی شورای شهر برگزار شد، شرکت کنندگان به تبادل نظر در خصوص انتخابات و الزامات برگزاری پر شور آن پرداختند.

امام جمعه ی شهرستان به عنوان میزبان با تقدیر از حضور نامزدهای شورای شهر در نشست بر برگزاری انتخابات باشکوه و خلق حماسه ی سیاسی تاکید کرد.

وی قیام خونین ۱۵ خرداد ، رحلت جانسوز بنیان گذار کبیر انقلاب و نیز شهادت امام موسی کاظم را به مردم تسلیت گفت و افزود: به برکت خون شهیدان گرانقدر انقلاب، امام عظیم الشان و استقرار نظام مقدس اسلامی، برگزاری انتخابات و توفیق خدمت گذاری نصیب خادمان مردم شده است که همه باید قدردان این موهبت الهی باشند.

حجه الاسلام گنجی کاندیداتوری در انتخابات را یک واجب کفایی دانست و گفت: کاندیداتوری در انتخابات حکم واجب کفایی را دارد که اگر یک عده ای خود را در معرض انتخاب قرار دادند این واجب از بقیه ساقط می گردد اما اگر کسی شرکت نکند بر همه واجب است تا خود را نامزد انتخابات نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن حضرت امام (ره) در خصوص وجوب حفظ نظام، تاکید کرد: یقینا کسانی که در انتخابات شرکت می کننداگر با نیت خالص وارد عرصه شوند تکلیف خود را انجام داده اند و در این خصوص اول از همه باید به نامزدها تبریک گفت. زیرا با حضور پر شور خود به رونق انتخابات و خلق حماسه ی سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری جامه ی عمل پوشانده اند.

امام جمعه ی شهرستان جم رعایت اخلاق در تبلیغات و معرفی نامزدها را مهم توصیف کرد و تصریح کرد: نامزدهای انتخابات می توانند از طرق مختلفی چون شب نشینی، سخنرانی، تبلیغات کاغذی ، چاپ پوستر و … به تبلیغ بپردازند اما در تبلیغات باید اسلام را مرز قرار داده و از رفتارهایی که با دین مبین اسلام مغایرت دارد پرهیز نمایند.

 

حجه الاسلام گنجی، تخریب رقیب، غیبت، تهمت به کاندیداهای دیگر و حتی طعنه و کنایه زدن به دیگران را از  مصادیق گناه بر شمرد و افزود: انتخاب شدن بار سنگینی است که مردم به دوش نامزدها می گذارند لذا باید در همه ی مراحل خداوند را مد نظر قرار داد و برای توفیق در خدمت از خداوند کمک خواست

 

نماینده ی ولی فقیه در شهرستان، در بخش پایانی سخنان خود به نکته ای مهم در رای دادن پرداخت و اعلام کرد: در انتخابات اگر قانون به ما اجازه داده تا ۵ نفر را انتخاب کنیم باید همان پنج نفر را انتخاب کنیم و نامزدها نیز از هواداران خود نخواهند که تنها به آنان رای دهند.

وی رای دادن به یک نامزد و عدم استفاده از فرصت رای دهی به دیگران و نیز رای دادن فامیلی را خارج از دایره ی الهی دانست و خواستار رای دادن مردم بر مبنای شایسته سالاری تمام و کمال شد.

امام جمعه ی شهرستان هم چنین از نامزدهای انتخابات خواست تا در صورت پیروزی، فرهنگ نظم را در جامعه نهادینه کنند و جلسات را راس ساعت برگزار نمایند تا هم حقی از کسی ضایع نشود و هم شورای شهر جم، الگویی برای سایر کشور باشد.

در این دیدار علاوه بر امام جمعه، معاون فرماندار، رئیس شورای نگهبان و نامزدها نظرات خود را بیان کردند.

مشروح این دیدار در خبرهای بعدی می آید…

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2398

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.