• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
فرماندار جم:

تحقق ۹۰ درصدی مصوبات کمیسیون کارگری/بهره برداری درمانگاه تامین اجتماعی در هفته دولت/ناحیه صنعتی جم اجرا می شود

  • کد خبر : 11870
  • 11 اردیبهشت 1399 - 14:15
رئیس کمیسیون کارگری شهرستان جم خاطر نشان کرد: کمیسیون کارگری وظیفه دارد که مطالبات و چالش های پیش روی کارگران را طرح و کارفرمایان و پیمانکاران نیز موظف به عایت قانون می باشند.

فرماندار جم در نشست با جمعی از کارگران شهرستان جم  با تبریک روز جهانی کار و کارگر گفت: امروز اهمیت تولید و کیفیت کالاها و ازطرفی عرضه محصولات به جامعه هدف، نیازمند پشتیبانی، همدلی و همکاری جامعه کارگری و کارفرمایی است.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی افزود: اگر دولت نسبت به جلب رضایت کارگران و همچنین امکانات ایمنی و بهداشت، تضمین شغلی و ثبات کاری توجه داشته باشد شاهد جهش تولید خواهیم بود. امروز توقعات و دغدغه کارگران ثبات شغلی است. اگربه این مهم توجه شود در عرصه تولید شاهد پیشرفت خواهیم بود.

حسینی اظهار داشت: در سال گذشته جلسات ماهانه کارگری با هدف تسهیل و تصمیم گیری در رفع بموقع چالش ها، توجه در پرداخت بموقع دستمزد و مشکلات معیشتی  برگزار گردیده است. از مجموع ۱۲ جلسه بیش از ۹۰ درصد از مصوبات ، اجرایی شده و ده درصد از آن در حوزه پیشگیری رقم خورده است.

وی با بیان اینکه آموزش ، مقوله ای مهم در راستای افزایش و بالابردن کیفیت تولید، ایجاد انگیزه و خلاقیت بشمار می آید اضافه کرد: اهتمام جدی کارگران در همکاری و همراهی نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی  در راستای  پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون کارگری شهرستان جم خاطر نشان کرد: کمیسیون کارگری وظیفه دارد که مطالبات و چالش های پیش روی کارگران را طرح و کارفرمایان و پیمانکاران نیز موظف به عایت قانون می باشند.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم در هفته دولت شاهد بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی باشیم تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت شهرستان جم را جامعه کارگری تشکیل می دهد و در همین راستا در سال ۹۷ عملیات اجرایی درمانگاه تامین اجتماعی آغاز شد.

وی اظهار داشت: با توجه به ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه و الزام به واگذاری پیمان ها به پیمانکاران بومی، کلیه شرکت ها موظف به اجرای قانون فوق هستند و در راستای حمایت و تشویق واحدهای تولیدی بومی به شرکت های منطقه جهت خرید محصولات شهرستان تاکید کردیم.

حسینی افزود: در سال ۹۸ بالغ بر ۹ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و دارای تنفس در راستای استغالزایی و آغاز بکار واحدهای تولیدی پرداخت شد. این تسهیلات برای ۱۸۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی از مصوب شدن ناحیه صنعتی شهرستان جم خبر داد و افزود: با توجه به مشکل کمبود زمین، ایجاد ناحیه صنعتی یکی از مهمترین اقدامات در راستای سرمایه گذاری خرد و کلان در شهرستان به شمار می رود که مطالعات آن انجام شده و بزودی عملیات اجرایی آن اغاز خواهد شد. فرصت شغلی بیش از ۷۰۰ نفر، دریافت تسهیلات کم بهره و دارای تنفس و ثباتی که در سرمایه گذاری وجود دارد بخشی از مزیت های آن بشمار می آید.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم هم در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۸ و برنامه های در دست اجرای این اداره در سال جاری اشاره کرد.

ایرج محبی زاده با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: حقوق کارگران از دیون ممتازه در قانون است که در شهرستان جم با مشکل جدی در حوزه حقوق کارگران مواجه نبوده ایم و تاخیر در پرداخت ها و یا برخی مشکلات با حساسیت ویژه در  بازرسی های معمول از شرکتها و نشست های مستمر با کارفرمایان و جلسات کمیسیون کارگری بررسی و حل شده است.

وی افزود: هر نوع اجحاف در حق کارگران با جدیت دنبال می شود و در موضوع پرداخت حقوق و مطالبات کارگران هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم با تاکید بر اینکه تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، معیشت کارگران و آرامش فردی و خانوادگی آنان را به مخاطره می اندازد تصریح کرد: همانگونه که مسئولان و متولیان کارگری  نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت حقوق خود حساس هستند باید نسبت به پرداخت حقوق کارگران حساسیت به خرج دهند.
محبی زاده اضافه کرد: کارفرمایان و پیمانکاران باید علاوه بر پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران، افزایش خدمات رفاهی فرهنگی به کارگران و خانواده های آنان را نیز مورد توجه قرار دهند.

در این نشست از تعدادی از کارگران سلامت یار شهرستان جم تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.