• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
یادداشت؛

روزی که از تقویم بخش ریز پاک شد؛ یک سوزن به خبرنگار، یک جوالدوز به مسئولان!

  • کد خبر : 9649
  • 25 مرداد 1398 - 19:17
در این میان بخش ریز شهرستان جم که دارای ظرفیت های خوبی از منظر کیفیت خبرنگاران است، میزبان هیچ نشست رسانه ای نبوده و از هیچ خبرنگاری تجلیل نشده و گزارش عملکردی هم منتشر نشده در حالی که بخش ریز متشکل از بخشداری ریز و دو شهرداری ریز و انارستان و چندین نمایندگی اداره و دهیاری است!

محمود منصوری*

هفدهم مرداد به عنوان روز خبرنگار در تقویم ملی ثبت شده و فرصتی است که هم از خبرنگاران تجلیل شود و هم دستگاه های دولتی در نشست های صمیمانه با رسانه ها، به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت ها بپردازند و از کارنامه خود دفاع کنند.

نقد های دلسوزانه خبرنگاران و راهکارهای متفکرانه ی فعالین رسانه ، همیشه کمک بزرگی به دستگاه ها و ادرات دولتی و غیر دولتی بوده و باعث رشد و توسعه جامعه شده است.

طی گذشت بیش از یک هفته از ۱۷ مرداد ماه ۹۸، هر لحظه خبری منتشر می شود که اصحاب رسانه با یک دستگاه دولتی و غیر دولتی نشست رسانه ای دارند و از خبرنگاران تجلیل می شود.

در این میان بخش ریز شهرستان جم که دارای ظرفیت های خوبی از منظر کیفیت خبرنگاران است، میزبان هیچ نشست رسانه ای نبوده و از هیچ خبرنگاری تجلیل نشده و گزارش عملکردی هم منتشر نشده در حالی که بخش ریز متشکل از بخشداری ریز و دو شهرداری ریز و انارستان و چندین نمایندگی اداره و دهیاری است!

ریز نیوز، انار رسا، ریز پاد، خاصه و ریز خبر از جمله سایت های بخش ریز است که در این میان فقط دو سایت انار رسا و ریز پاد فعال اند و سایر سایت ها نیمه فعال و یا غیر فعال شده اند!

بخش ریز البته از خبرنگاران تاثیرگذار و توانمندی در سطح استان و کشور بهره می برد و این سوال مطرح می شود که با این پشتوانه بزرگ رسانه ای، چرا سایت های بخش ریز یکی پس از دیگری غیر فعال و تعطیل می شوند.

خبرنگارانی مثل مجید موذنی در روزنامه شرق، مهدی بکران در روزنامه اعتماد، سجاد بهزادی از سابقون عرصه خبری شهرستان جم و استان بوشهر، محمد محمدزاده منتقد ادبی که در هفته نامه های استان ستون مختص به خود دارد، حسن رمضانی سردبیر سایت به کما رفته خاصه، حسن چنگیزی طنز نویس ستون طنز روزنامه بامداد جنوب، سید رضا محمودی فعال حوزه محیط زیست و رسانه، نبی بهرامی طنز پرداز و فعال هنری و عکاسی، شبیر فکوریان فعال سمن ها و نماینده ی سمن های استان بوشهر و فعال رسانه وزنه های بزرگ رسانه ای بخش ریز هستند که هر کدام به تنهایی در رسانه استان و کشور نقش آفرینند.

به نقدهای موجود می توان عدم فعالیت نشریه مکتوب را هم اضافه کرد که می تواند تاثیر مهمی در توسعه اطلاع رسانی بخش و شهرستان ایفا کند.

به عنوان عضو کوچکی از خبرنگاران بخش ریز معتقدم حاکمیت و دولت باید نقد شوند و انتظار بهبود شرایط فعلی از مسئولین داریم و امروز به مسئولان بخش ریز از بخشدار گرفته تا شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی نقد داریم که چرا در این ایام هیچ نشست رسانه ای برگزار نشد و خبری از گزارش عملکرد و تجلیل هم نبود!؟

این نقد هم به خبرنگاران فعال بخش ریز وارد است که اگر مسئولان اقدامی برای گرامیداشت این روز نکردند چرا خود خبرنگاران برنامه ای نداشتند و  روز خبرنگار را از تقویم  بخش ریز با کمک مسئولین پاک کردیم!

 

*فعال سیاسی رسانه ای جم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.