• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

نبود پزشک قانونی در جم و مضاعف شدن مشکلات مردم/ وعده رئیس بیمارستان جم هم آبکی بود

  • کد خبر : 5062
  • 11 تیر 1397 - 10:45

⚠ پزشکی قانونی سازمانی است که ضرورت وجود آن در همه نقاط کشور احساس می‌شود و نبود آن در شهرستان جم مشکلاتی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است. ?امروزه پزشکی قانونی با آزمایشگاه هایش نقش مهمی در امور قضایی و دادگستری دارد؛ پزشکی قانونی عملیاتی است که پزشکان متخصص برای کشف و […]

⚠ پزشکی قانونی سازمانی است که ضرورت وجود آن در همه نقاط کشور احساس می‌شود و نبود آن در شهرستان جم مشکلاتی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

?امروزه پزشکی قانونی با آزمایشگاه هایش نقش مهمی در امور قضایی و دادگستری دارد؛ پزشکی قانونی عملیاتی است که پزشکان متخصص برای کشف و تشخیص جرم و ردپای متهم و اثبات راست یا دروغ بودن گفته های مدعی یا مدعی علیه انجام می دهند.

?سال گذشته با استعفای دکتر حمیدی از پزشک قانونی، تا به اکنون فرد‌ جدیدی به عنوان جایگزین وی در شهرستان جم معرفی نشده است و‌ با گذشت یکسال، جم پزشک قانونی ندارد.

?بسیاری از پرونده ها همچون ضرب و جرح، تصادف و پرونده های قضایی، نیاز به نظر پزشک قانونی دارد اما به دلیل نبود پزشک قانونی در جم، پرونده ها به شهرستان های بوشهر، کنگان و‌ دیر ارجاع داده می شود که مشکلاتی را برای مردم شهرستان جم ایجاد کرده است.

‼شهروندان جمی برای دریافت جواز فوت برای کشته شدگان در حوادث رانندگی نیاز به انتقال جسد به شهرستان های همجوار یا مرکز استان را دارند تا کارهای لازم جهت صدور جواز انجام گیرد و همین امر مشکلات زیادی را برای خانواده های متوفی به وجود آورده است.

?گویا هیچ کدام از پزشکان عمومی شهرستان جم این مسئولیت را عهده دار نمی شوند و همین موجب شده تا کنون این سازمان مهم در شهرستان نماینده ای نداشته باشد.

?این در حالی است که چندی پیش دکتر باقری رئیس بیمارستان توحید جم خبر داده بود که نیروی جدید پزشکی قانونی جم در مراحل پایانی آموزش قرار دارد و ظرف چند روز آینده رسما کار خود را به عنوان پزشک قانونی جم آغاز می کند.

?رئیس بیمارستان توحید جم دکتر نکویی را پزشک قانونی جدید معرفی کرده بود که قرار بود مدت ها قبل فعالیتش را در شهرستان آغاز کند ولی تا به امروز خبری از آغاز به کار او نیست.

⚠پزشک قانونی در شهرستان جم یک نیاز اساسی است که امید است مسئولان در اسرع وقت نسبت به رفع این معضل بعنوان حق قانونی مردم پیگیری های لازم را انجام دهند./آوای بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5062

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.