• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

پوشش ۹۹ درصدی ارتباطات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر

  • کد خبر : 11864
  • 11 اردیبهشت 1399 - 13:47
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: همه ی روستاهای مورد تعهد استان باید از پوشش ارتباطی برخوردار باشند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: همه ی روستاهای مورد تعهد استان باید از پوشش ارتباطی برخوردار باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بیان کرد: تعداد کمی از روستاهای بالای بیست خانوار استان دارای پوشش ارتباطی مکالمه نبودند که با اجرای طرح های خدمات اجباری روستایی(USO ) در سال گذشته تعداد ۱۵ روستای دیگر به پوشش سرویس ارتباطی دست یافتند.

وی ادامه داد: با تلاش مستمر توانستیم ۹۹ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار استان را به یکی از پوشش های ارتباطی از جمله: تلفن ثابت (کابلی یا GSM)، پوشش ۲G اپراتور اول، دوم و یا تلفن ثابت های وب مجهز کنیم.

سملیان افزود: پوشش ارتباطی روستاها از مهمترین اهداف برنامه ریزی شده در حوزه ارتباطات استان است تا با شکل گیری آن شاهد کاهش شکاف دیجیتالی و عدم مهاجرت ساکنین روستا‌ها به شهر‌ها و ایجاد قطب‌های اقتصادی و گردشگری در مناطق روستایی هستیم.

مدیرکل ارتباطات استان با اشاره به اینکه پایداری پوشش ارتباطی روستاهای استان به طور مستمر در حال بررسی است گفت: از مزایای برقراری ارتباطات روستایی می‌توان به گسترش ارتباطات و از بین بردن محدودیت مکان و زمان اشاره کرد و از جمله مواردی است که نقش بسزایی در کاهش مشکلات مردم روستا به خصوص در حجم مراجعات روستاییان به شهرها دارد؛ همچنین از میزان رجوع مردم روستا به شهرها جهت انجام کارهای اداری کاسته خواهد شد و به تبع آن تا حد زیادی نیز میزان رفت‌وآمد در شهرها کاهش می‌یابد.
وی در ادامه گفت: پوشش ارتباطی روستایی می‌تواند باعث ارتقای نسبی سطح بهداشت در مناطق روستایی شود، بنابراین نقش‌ ارتباطات در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستاها می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در شکوفایی جامعه و ارتقای موقعیت روستاییان دارد.
سملیان با اظهار به اینکه دسترسی روستاییان به ارتباطات پایدار نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد گفت: قرار گرفتن صنعت کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و دیگر صنایع در روستاها و محدوده‌های خارج از شهر که نیاز مبرمی به ارتباطات دارند و از طرف دیگر رویکرد دولت و توجه خاص او به عدالت اجتماعی باعث شده تا جنبش ویژه‌ای جهت توسعه زیرساخت‌های ICT در روستاها آغاز شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11864

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.