• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

توصیه های کارشناس مبارزه با بیماریها در فصل شیوع آنفلوآنزا

  • کد خبر : 1883
  • 15 آذر 1391 - 11:09

به گزارش سرویس سلامت آوای جم؛ کارشناس بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان جم، در اطلاعیه ای، عنوان داشت: مهمترین را ه انتقال ویروس آنفلوآنزا در محیطهای بسته و پرجمعیتی چون مدارس، انتقال ویروس آنفلوآنزا از طریق انتشار در هوا می باشد.

وی گفت آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه  تنفسی است که با تب ، سردرد ، درد عضلانی ، عرق ، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه تظاهر پیدا می کند.

ستوده همچنین اظهار داشت: ویروس آنفلوانزا ممکن است ساعت ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط خارج از بدن زنده بماند. همچنین انتقال  مستقیم این ویروس از طریق ترشحات آلوده  نیز می تواند صورت پذیرد که بر این اساس  توجه به رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و شستشوی مکرر دست ها  به منظور جلوگیری از انتقال ویروس در این بیماری  الزامی است.

از آنجائی که کانون های اولیه بیماری آنفلوآنزا  اغلب مدارس  هستند ثابت شده است که دست آلوده عامل اصلی انتقال ویروس آنفلوانزا  از فردی به فرد دیگر است .

بنابراین لازم است که دانش آموزان تنها از وسایل و لوازم التحریر خود استفاده کنند و والدین از فرستادن کودکان مبتلا به علائم  آنفلوانزا به مدارس خودداری کنند. چرا که بهترین روش درمان، استراحت در منزل ، مصرف مایعات کافی و میوه و سبزیجات  می باشد که  می تواند  دوره بیماری را کاهش داده و از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری نماید. همچنین اگر فردی به آبریزش بینی و یا سرفه دچار بود لازم است ضمن استفاده از دستمال یکبار مصرف، دستمال ها را در سطل درب دار بسته قرار داده و مرتب دست ها را با آب وصابون بشوید.

مسئول واحد مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت جم، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون آنفلوانزا  در گروه های در معرض خطر ، ادامه داد : با توجه به تغییرات سو ش های آنفلوانزا در هرسال و آنفلوانزای فصلی این واکسن هر سال بایستی در گروههای در معرض خطر تزریق شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از پرسنل درگیر در نمونه گیری آنفلوانزا  در پایگاه دیدور ( مرکز بهداشتی درمانی امیرالمونین (ع) جم ) گفت: به اطلاع شهروندان گرامی می رساند: از کلیه مراجعه کنندگان  مشکوک  به آنفلوانزا در این مرکز نمونه گیری انجام خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1883

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.