• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

درهمایش وحدت حوزه و دانشگاه؛دکترکارگر:به جای میوه ها به ریشه ها توجه کنیم

  • کد خبر : 1928
  • 28 آذر 1391 - 15:43

به گزارش خبرنگار آوای جم؛جلسه ای تحت عنوان وحدت حوزه و دانشگاه درروز یک شنبه ۲۷ آذر ۹۱ به مناسبت شهادت دکتر مفتح در سالن شهرداری جم برگزار شد

در این جلسه صمیمی که با حضور حجت الاسلام گنجی امام جمعه ی جم و روسا ، اساتید و مسئولین سه دانشگاه جم و جمعی از روحانیون ودانشجویان برگزار شد

حجت الاسلام گنجی به بحث پیرامون شخصیت دکتر مفتح و وحدت بین حوزه و دانشگاه پرداخته و گفت: روحانیت و دانشگاه مثل دو بال جدایی ناپذیرند که این دو بال به کمک هم می تواند پرواز کنند وی به انتقاد از اینکه در روز دانشجو کم لطفی هایی به این قشر شد پرداخته و عنوان داشت  دوست داشتیم همایشی به میزبانی سه دانشگاه در روز دانشجو برگزار شود.

در ادامه  دکتر کارگر رئیس دانشگاه آزاد جم  با بیان اینکه برای تولید علم ابتدا باید تولید فکر کرد و برای تولید فکر باید همه ی اندیشه ها را شنید وبا رعایت احترام به همه ی افکار بهترین اندیشه ها را پاس داشت.

وی گفت : ما به جای میوه ها به ریشه ها توجه کنیم ،ریشه مشترک ما در حوزه و دانشگاه ارزش ها و باورهای انسانی و آرمان های مشترک و مصداق عینی انقلاب و دفاع مقدس ، شخصیت های بزرگ جنگ مثل شهید چمران ،  شهید باکری و شهید ستاری که اکثرا دانشگاهی بودند است.

محمد کارگر افزود برای تولید فکر باید اندیشه چند بعدی همچون علامه جعفری که هم در حوزه دین به اجتهاد رسید و هم در فلسفه و هم در ادبیات ۱۵ جلد شرح مثنوی و معنوی نگاشت و هم در حوزه ی هنر سرآمد روزگار بود به طوری که به اندیشمندانی از جهان غرب همچون برتراند راسل و ژان پل سارتر مناظره مکتوب داشت.

بنده به این اعتقادم که بین حوزه و دانشگاه درشهرستان جم رابطه خوبی وجود دارد و در جریان اخیر که یکی ازسایت های استان شیطنت کرد ، اولین کسانی که به حمایت از دانشگاه برخاستند چهره های حوزوی شهرستان بودند.

تعدادی اندک شمار در شهرستان طوری وانمود کردند که وحدت بین حوزه ، دانشگاه و نظام کم رنگ شده در صورتی که ما به نمایندگی از دانشجویان و اساتید دانشگاهای آزاد ، فنی و مهندسی و پیام نور شهرستان جم اعلام می کنیم که تمام قامت در راستای اعتلای کشور عزیزمان ایران و آرمانهای بلند امام راحل و شهدای عزیز گوش به فرمان پیر فرزانه ی انقلاب ایستاده ایم.

در ادامه این جلسه، احمد اعتماد سرپرست دانشگاه پیام نور و شاکرصفت معاون دانشکده فنی و مهندسی با انتقاد از عدم برگزاری مراسم روز دانشجو (۱۶آذر) در تالار شهید خاتمی، با عنوان شخصیت شناسی نهضت عاشورا ، بیان داشتند که،ما دانشگاهیان و دانشجویان شهرستان تا آخرین نفس ایستاده ایم و این ایستادگی را تا پایان حفظ خواهیم کرد.

شیخ علی رضایی سخنران پایانی این مراسم به جایگاه تفکر در اسلام اشاره کرد و بیان داشت که خداوند تبارک و تعالی ۱۲۴ هزار پیامبر را در راستای احیای اندیشه و تفکر در میان عالمیان جهت انذار روانه ساخته است و از میان این انبیاء الهی پیامبر خاتم تنها شخصیتی بوده است که در آغاز به علم و نوشتن قسم یاد کرده است.

در جمع بندی نهایی حجت الاسلام گنجی گفت: در دانشگاها با حضور روحانیت و دانشجویان اتاق فکر تشکیل شود و با بیان اینکه جلسه ارزشمند و اخلاقی خوبی بود تاکیدنمودند که این جلسات مکررهر دو ماه برگزارشود تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم و این نتایج و دغدغه ها را به صورت یک نشریه منتشر کنیم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1928

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.