• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس؛

پتروشیمی پردیس می‌تواند به الگویی سرآمد در حوزه مدیریت‌ریسک و ایمنی‌فرایند، در کلاس جهانی تبدیل شود

  • کد خبر : 15867
  • 11 خرداد 1402 - 23:20
آوای بوشهر، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس اذعان کرد: انتظار داریم با برنامه ریزی منسجم و آموزش های تخصصی و روزآمد، به زودی نام پتروشیمی پردیس به عنوان الگویی سرآمد در حوزه مدیریت ریسک و دانش ایمنی فرآیند در کلاس جهانی مطرح شود

به گزارش آوای بوشهر ؛صنعت پتروشیمی به عنوان بزرگترین صنعت کشور جایگاه بی بدیلی در خودکفایی و پایداری اقتصادی ایران در شرایط سخت تحریم دارد. ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در انتهای سال ۱۴۰۱ به ۹۴ میلیون تن رسید که این مقدار تولید منجر به حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور گردید. این حجم از تولید با حدود ۶۷ واحد پتروشیمی به دست آمده است. همچنین در جهش سوم، میزان تولید صنعت پتروشیمی از ۹۴ میلیون تن فعلی به ۱۴۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ افزایش می‌یابد و ارزآوری آن به ارزآوری میعانات گازی تنه خواهد زد. درآمدهای ناشی از محصولات پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش نیز در سال ۱۴۰۵ به بیش از ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
با توجه به جایگاه ویژه و استراتژیک صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور، پایداری تولید، مدیریت ریسک و پدافند غیرعامل در این صنعت ارزش آفرین اهمیت دوچندانی پیدا می کند.
ماهیت ریسک‌های این صنعت عمدتاً با تواتر کم و شدت بسیار بالا می ‌باشند و لازم است با اصلاح استانداردهای ایمنی، ارتقاء آموزش و فرهنگ ایمنی و افزایش فرآیندهای کنترل مدیریتی به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ریسک در راستای کاهش احتمال بروز خسارت و افزایش ایمنی در صنعت پتروشیمی برنامه ریزی شود.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی پردیس، کمتر از دو ماه از انتصاب دکتر سیدمحمدرضا میری لواسانی به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس، بزرگترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره خاورمیانه می گذرد. ایشان که خود تحصیل کرده رشته مدیریت ریسک در یکی از دانشگاه های مطرح اروپایی است، از اولین روزهای حضور خود در مجتمع پردیس اهتمام ویژه ای به حوزه HSE و مدیریت ریسک در شرکت داشته اند.
وی در نشست با مدیران و کارشناسان حوزه HSE شرکت با تأکید بر لزوم توانمندسازی کارکنان و آموزش اصول و استانداردهای جهانی مدیریت ریسک و ایمنی فرآیند اظهار داشت: با توجه به تخصص و تجربه ام در حوزه مدیریت ریسک و ایمنی فرآیند، برنامه هایی برای متحول شدن این حوزه ها در مجتمع براساس علوم روز دنیا و استانداردهای جهانی در نظر دارم که باید بعد از رصد و پایش شرایط موجود، برای اجرای آنها برنامه ریزی کنیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس اذعان کرد: انتظار داریم با برنامه ریزی منسجم و آموزش های تخصصی و روزآمد، به زودی نام پتروشیمی پردیس به عنوان الگویی سرآمد در حوزه مدیریت ریسک و دانش ایمنی فرآیند در کلاس جهانی مطرح شود و گام های موثرتری برای بهبود شرایط ایمنی در فرآیند تولید و جلوگیری از بروز مخاطرات جدی در صنعت پتروشیمی برداشته شود.
گفتنی است دکتر میری لواسانی از سال ۱۳۹۹ به عنوان یکی از سرداوران مجلات حوزه مدیریت ریسک در ژورنال معتبر الزویر معرفی و برای ۳ سال پیاپی نیز به عنوان داور برگزیده انتخاب شده است .
الزویر(Elsevier) یکی از معتبرترین مطبوعات علمی دنیا است که در سال ۱۸۸۰ تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در آمستردام هلند قرار دارد. شرط سر داوری در این منبع معتبر علمی جهان، داشتن ارجاعات بالای هزار و H-Index حداقل ۹ است.
سید محمدرضا میری لواسانی در ۱۳ سال گذشته موفق به چاپ بیش از ۲۵ مقاله ISI  در پایگاه علمی Elsevier شده، که دارای ارجاعاتی در حدود ۱۱۰۰ و H-Index  در حدود ۹.۱ است. وی دارای مدرک فوق دکترای مدیرت ریسک از دانشگاه لیورپول انگلستان است و پایگاه علمی Elsevier از این دانشمند جوان به دلیل داوری های عالی قدردانی کرده است. در این تقدیرنامه عنوان شده؛ بدون تلاش های بی وقفه جنابعالی، چاپ مقالاتی با چنین کیفیت بالا در راستای توسعه و پیشرفت دانش بشری امکان پذیر نبود. این پایگاه علمی از شما بدلیل داوری های مطلوب و کمک به ارتقای سطح دانش مدیریت ریسک  تشکر می کند.
میری لواسانی هم اکنون در مقطع دکترای مدیریت مالی و بیمه دانشگاه علوم و تحقیقات تدریس می کند.
با توجه به سوابق ارزشمند علمی و تخصصی دکتر میری لواسانی در حوزه مدیریت ریسک و پشتوانه سال ها تجربه فعالیت در مجموعه های صنعتی و اقتصادی، انتظار می رود پتروشیمی پردیس در آینده به عنوان یکی از پیشروترین شرکت های صنعت پتروشیمی در حوزه مدیریت ریسک و کنترل فرآیند مطرح شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.