• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6
مدیرعامل پتروشیمی پردیس اعلام کرد:

پیش بینی ارزآوری ۸۵۰ میلیون دلاری پتروشیمی پردیس در سال جاری / نگاهمان به دانش بنیان هاست

  • کد خبر : 15787
  • 07 خرداد 1402 - 9:50
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با پیش بینی قیمت 480 دلاری اوره تا پایان سال و850 میلیون دلار ارزآوری پردیس گفت: پتروشیمی پردیس به عنوان بزرگترین تولیدکننده اوره کشور، 50 درصد اوره مورد نیاز کشور و 3 درصد اوره مورد نیاز دنیا را تولید می کند

به گزارش آوای بوشهر، سیدمحمدرضا میری لواسانی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید بر اینکه پتروشیمی پردیس سالانه بالغ بر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اوره تولید می کند، گفت: به همت مدیران عامل قبلی این شرکت، آقایان شهریاری، ذوالفقاری و جمشیدی همواره تلاش شده تا بازارهای هدف در امریکای جنوبی، امریکای مرکزی و کشورهای همسایه ایجاد شود و پردیس توانست دو میلیون تن از ۳۲۰۰ میلیون تن تولید خود را باوجود شرایط تحریم صادر کند.

وی با اشاره به رشد صعودی قیمت اوره در شش ماهه نخست سال میلادی گذشته، اظهار کرد: سال گذشته قیمت اوره در بازار جهانی به شدت رو به افزایش بود چنانچه در نیمه نخست سال تا ۸۳۶ دلار بر تن افزایش یافت اما در شش ماهه دوم روند سیر نزولی را طی کرد و از ۸۳۶ دلار به ۲۴۰ دلار در تن کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس ادامه داد: از زمانی که در خدمت شرکت هستم بازارهای جهانی به روند صعودی خود بازگشتند و امروز اوره با قیمت تقریبی ۳۰۰ دلار بر تن صادر می شود؛ بر اساس پیش بینی مجلات اقتصادی بین المللی، ممکن است در سال جاری قیمت به روند صعودی ادامه دهد و تا ۴۸۰ دلار در تن برسد با این وجود نرخ ۸۳۶ دلاری هر تن اوره، در پنج سال آینده تکرار نمی شود.

لواسانی با اشاره به اینکه مدیریت پیشین پتروشیمی پردیس، در سال گذشته توانست با توجه به قیمت شش ماهه نخست ۱٫۳ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد، گفت: پیش بینی ما در سال جاری با توجه به روند کاهشی قیمت ها، ۸۵۰ میلیون دلار ارزآوری است.

وی با اشاره به پیش بینی های بین المللی درمورد قیمت اوره و تاثیر تحریم روسیه گفت: شرکت های روسی به دلیل تحریم، شروع به دامپینگ قیمت کردند اما انتظار می رود تا انتهای سال میلادی قیمت هر تن اوره به ۴۸۰ دلار برسد با این وجود می دانیم که بازار فراز و نشیب دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با قدردانی از تلاش های مدیران عامل قبلی پردیس، گفت: در زمان مدیریت آقای شهریاری زیرساخت، فراهم و در زمان آقای ذوالفقاری تقویت شد و در زمان آقای جمشیدی به اوج خود رسید؛ ما نیز برای سه بازار هدف جدید هدف گذاری کردیم، آفریقا یکی از این بازارهای هدف فروش است که هفته آینده برای این مقصد بارگیری صورت می گیرد.

شرکت های دانش بنیان، مورد توجه پتروشیمی پردیس

لواسانی همچنین با اشاره به بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: در نمایشگاه شاهد پتانسیل شرکت های دانش بنیان هستیم که تلاش می کنیم در حوزه ساخت داخل از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵ میلیون دلار در حوزه تعمیرات و نگهداری، اسپرپارت، قطعات و تجهیزات دوار و سایر قطعات مورد نیاز در بخش ایمنی فرآیند، F&G، FIRE & DETECTOR و سایر حوزه های مربوط به بخش تعمیرات و نگهداری HSE و بهره برداری، هزینه می کنیم، امید است بتوانیم بخشی از نیازهای مذکور را از طریق سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با تاکید بر اهمیت بخش R&D برای پتروشیمی پردیس، گفت: در کنار R&D در شرکت، درصددیم از پتانسیل شرکت های دانش بنیانی که در کشور شکوفا شدند، نیز استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.