• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

خبرنگاران شهرستانها کجا قرار دارند

  • کد خبر : 1128
  • 21 فروردین 1391 - 7:00


 

به گزارش خبرنگار آوای جم ، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح کلینیک ویژه خبرنگاران و کارکنان ستاد وزارت بهداشت گفت: روز خبرنگار سال گذشته قول انجام چکاپ‌های دوره‌ای را به خبرنگاران دادیم. در این زمینه و در هفته سلامت شاهد بهره‌برداری از پلی کلینیک


 

به گزارش خبرنگار آوای جم ، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح کلینیک ویژه خبرنگاران و کارکنان ستاد وزارت بهداشت گفت: روز خبرنگار سال گذشته قول انجام چکاپ‌های دوره‌ای را به خبرنگاران دادیم. در این زمینه و در هفته سلامت شاهد بهره‌برداری از پلی کلینیک

ویژه خبرنگاران هستیم که نه تنها چکاپ‌های هر شش ماه یکبار را در بر خواهد داشت بلکه تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی به منظور تشخیص و درمان بیماری‌ها به تمام خبرنگاران و خانواده‌های آنها به صورت ۲۴ ساعته ارائه خواهد شد.

 

وی حرفه خبرنگاری را جزو مشاغل سخت عنوان کرد و گفت: از آنجا که خبرنگاران تحت فشار کاری و استرس‌های فراوان قرار دارند مباحث بهداشت کار خبرنگاران در قالب مشاوره‌های لازم در کلینیک ویژه خبرنگاران به آنها ارائه می‌شود. در مجموع تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی از جمله مباحث دندانپزشکی، رادیولوژی، طب سوزنی، مشاوره تغذیه، روانپزشکی، بهداشت کار و … با بهترین تجهیزات از سوی اساتید دانشگاه‌ها به خبرنگاران ارائه خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: تمام خدمات تشخیصی درمانی برای شخص خبرنگار رایگان است و تمام خبرنگاران، سردبیران، دبیران، تصویربرداران و … می‌توانند با ارائه کارت خبرنگاری خدمات لازم را در این پلی کلینیک دریافت کنند. برای خانواده‌های خبرنگاران نیز فرانشیز خدمات به صورت تعرفه دولتی دریافت می‌شود.

وی افزود: همچنین در خدمات دندانپزشکی تنها هزینه مواد دندانی دریافت می‌شود و هیچ هزینه دیگری از جمله دستمزد و فرانشیز از خبرنگاران دریافت نخواهد شد. در مجموع هزینه خدمات دندانپزشکی ارائه شده به خبرنگاران در این پلی کلینیک یک پنجم هزینه دندانپزشکی در مطب‌ها است.

وزیر بهداشت درباره زمان آغاز به کار این پلی کلینیک گفت: بر اساس تقاضای خبرنگاران و به منظور آن که ازدحام ایجاد نشود، نوبت دهی از اول اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد و خبرنگاران می‌توانند برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به این پلی کلینیک مراجعه کنند. همچنین دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی به عنوان پشتیبان این پلی کلینیک فعالیت می‌کنند و در صورتی که کارکنان ستادی وزارتخانه و خبرنگاران نیاز به اقدامات بستری داشته باشند بیمارستان‌های این دو دانشگاه آمادگی لازم برای پذیرش را خواهند داشت. به این ترتیب نظام ارجاع در این پلی کلینیک صورت می‌گیرد.

دستجردی درباره چگونگی ارائه خدمات به دیگر اقشار جامعه نیز گفت: در این زمینه نسخه ۰۲ برنامه پزشک خانواده در دولت به تصویب رسیده است و تمام خدمات و از جمله ارائه دارو در سطح یک سرپایی به صورت رایگان خواهد بود. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده طی دو سال این برنامه باید در تمام شهرها اجرایی شود. هفته آینده افتتاح برنامه پزشک خانواده در شهرها و از جمله در تهران را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1128

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.