• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

حمله به رسانه ها در جهت پوششی بر ناکارآمدی ها

  • کد خبر : 1248
  • 31 اردیبهشت 1391 - 4:13

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از”بوشهرنیوز”  ؛ محمد حسین جهانبخش در خبری که در فارس منتشر شد، گفت: «حضور استان بوشهر در مطبوعات و رسانه‎های کشوری بسیار ضعیف است اگر چه مطبوعات محلی با رویکردهای سیاسی نه جرات و نه شجاعت دارند خدمات دولت را منعکس کنند.»


به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از”بوشهرنیوز”  ؛ محمد حسین جهانبخش در خبری که در فارس منتشر شد، گفت: «حضور استان بوشهر در مطبوعات و رسانه‎های کشوری بسیار ضعیف است اگر چه مطبوعات محلی با رویکردهای سیاسی نه جرات و نه شجاعت دارند خدمات دولت را منعکس کنند.» وی در حالی که رسانه های استان را بی جرأت و ترسو نامید درخصوص عدم انجام سفر چهارم دولت به استان اظهار داشت: «نهاد ریاست جمهوری تاکید بر انجام سفر چهارم دولت به بوشهر در خرداد ماه داشت اما به‌خاطر دلایلی از جمله گرمی هوا و تلاش برای اجرای بیشتر مصوبات عنوان کردیم سفر در زمان دیگری انجام شود.»
شایسته بود استاندار بوشهر پیش از هرگونه اظهارنظر درخصوص رسانه های استان، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد رسانه ها به خصوص قدرت پایگاه های خبری آن کسب اطلاع می کرد.
هم اکنون یکی از بزرگترین مشکلاتی که استان بوشهر با آن مواجه بوده به طوری که کمر استان را شکسته است عدم اطلاع و آگاهی کامل مدیران ارشد غیربومی آن از وضعیت استان می باشد.
اگر استاندار بوشهر در نمایشگاه مطبوعات و رسانه های کشور که همه ساله در تهران برگزار می شود، حضور یافته و موقعیت پایگاه های خبری استان را در کشور رصد می کرد به راحتی به این نکته که این استان دارای بیشترین پایگاه های خبری قدرتمند در کشور بوده است، پی می برد.
عدم مطالعه سایت ها توسط استاندار و مشاوران وی موجب شده تا جهانبخش از خبرهایی که توسط پایگاه های مجازی استان در سطح ملی منعکس می شود، بی اطلاع بوده و همین موضوع موجب شده تا وی در بسیاری از اظهارنظرهای خود دچار اشتباه شود.
تاکنون بارها رسانه های استان از اجرایی نشدن مصوبات سفر دولت اظهار نگرانی کرده و این خبرها را منتشر کرده اند.
چندین بار نیز “بوشهرنیوز” از استاندار بوشهر درخواست کرد جهت مشخص شدن میزان پیشرفت مصوبات در استان، میزان تحقق این مصوبات از طریق روابط عمومی استانداری در اختیار رسانه ها قرار گیرد.
درخواستی که به دلیل ارتباط سرد استاندار بوشهر با رسانه ها هیچ گاه توسط جهانبخش جامه عمل نپوشیده است.
استانداری که از ابتدای ورودش به استان تاکنون تنها دو جلسه با رسانه های استان برگزار کرده چگونه می تواند ارتباط لازم را با این رسانه ها در جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم ایجاد کند؟
شایسته است جهانبخش پیش از محکوم کردن رسانه های استان، ابتدا در راستای شفاف سازی و اعلام میزان پیشرفت مصوبات سفر نشستی برگزار کند تا رسانه های استان با آگاهی از میزان این پیشرفت ها نسبت به انعکاس آن ها اقدام نمایند.
به نظر می رسد حاشیه سازی های اخیر استاندار نیز همانند گذشته نوعی فرار به جلو باشد زیرا وی هرازچندگاهی در شورای اداری استان و گاهاً در برخی جلسات سعی دارد ناکارآمدی و ناتوانی دستگاه های اجرایی استان را با محکوم کردن رسانه ها و یا محکوم کردن مدیران به پسته و سایر مسایل پوشش دهد.
موضوعی که برای رسانه های و همچنین مردم فهیم استان بوشهر تکراری شده است.
نکته دیگری که استاندار بوشهر در سخنان خود در خبرگزاری فارس بر آن صحه گذاشته است، عدم تحقق مصوبات سفر می باشد.
وی در سخنان خود تلویحاً عدم تحقق مصوبات سفر را دلیلی بر انجام نشدن سفر دولت به استان دانست و ابراز داشت:  «نهاد ریاست جمهوری تاکید بر انجام سفر چهارم دولت به بوشهر در خرداد ماه داشت اما به‌خاطر دلایلی از جمله گرمی هوا و تلاش برای اجرای بیشتر مصوبات عنوان کردیم سفر در زمان دیگری انجام شود.»
به نظر می رسد تلاش برای اجرای بیشتر مصوبات همان نکته ای است که تاکنون بارها توسط رسانه های باصطلاح ترسوی استان به مسئولین گوشزد شده اما این که چرا جهانبخش از پذیرش آن به طور شفاف خودداری می کند، موضوعی است که باید خود بدان پاسخ دهد.
در پایان لازم است به این نکته مهم اشاره شود که عقب ماندگی حال حاضر استان از سایر نقاط کشور واقعیتی است که تمام مردم آن را با تمام وجود حس کرده و هیچ ارتباطی به رسانه های استان ندارد زیرا رسانه ها بارها این عقب ماندگی ها را اعلام کرده اما بنا به ضرب المثل معروف« آب در هاون کوبیدن» تاکنون این فریادها منتج به نتیجه مطلوب نشده است.

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1248

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.