• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

تکلیف ساماندهی نیروهای پیمانکاری

  • کد خبر : 1312
  • 21 خرداد 1391 - 12:25


مدیر کل آموزش، نیروی انسانی و توسعه مدیریت وزارت نفت گفت: طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری طرف قرارداد با وزارت نفت شامل شرکت های خصوصی و مشمول واگذاری نمی شود.

عباس دفتری درباره وضعیت نیروهای پیمانکاری در شرکت های واگذار شده توضیح داد: بر اساس  بند (۸) ابلاغیه ۳۱۳۷۸۷ مورخ ۶/۹/۹۰ و همچنین بند (۱۱) ابلاغیه شماره ۴۴۴۷۵۸ مورخ ۲/۱۲/۹۰، طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری طرف قرارداد، شامل شرکت های خصوصی و مشمول واگذاری نمی شود.


مدیر کل آموزش، نیروی انسانی و توسعه مدیریت وزارت نفت گفت: طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری طرف قرارداد با وزارت نفت شامل شرکت های خصوصی و مشمول واگذاری نمی شود.

عباس دفتری درباره وضعیت نیروهای پیمانکاری در شرکت های واگذار شده توضیح داد: بر اساس  بند (۸) ابلاغیه ۳۱۳۷۸۷ مورخ ۶/۹/۹۰ و همچنین بند (۱۱) ابلاغیه شماره ۴۴۴۷۵۸ مورخ ۲/۱۲/۹۰، طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری طرف قرارداد، شامل شرکت های خصوصی و مشمول واگذاری نمی شود.

 

به گفته این مقام مسئول منابع انسانی وزارت نفت نیروهای پیمانکار امکان ادامه تحصیل را ندارند و در آینده نمی توانند نسبت به تعدیل مدرک اقدام کنند.

وی درباره تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکار دیپلم و زیر دیپلم با سابقه بالا با تاکید بر اینکه این امکان برای نیروهای زیر دیپلم وجود ندارد افزود: نیروهای با مدرک دیپلم با سابقه ۱۰ سال و بالاتر در صورت دارا بودن کلیه شرایط مندرج در ابلاغیه شماره ۴۷۳۴۴۳ مورخ ۲۰/۱۲/۹۰ ، ابلاغیه شماره ۲۵۹۸۹ به تاریخ ۲۷/۱/۹۱ و همچنین ابلاغیه شماره ۴۱۰۲۳ مورخ ۹/۲/۹۱ می توانند از مزایای قرارداد مدت موقت بهره مند شوند اما در خصوص افراد زیر دیپلم این امکان وجود ندارد و این افراد باید  در قالب شرکت های تعاونی ادامه خدمت دهند.

عباس دفتری در رابطه با شرایط انعقاد قرارداد دیپلمه هایی که در حال تحصیل هستند گفت: شرایط انعقاد قرارداد شامل این افراد نمی شود، شرایط مندرج در ضوابط و مقررات موجود تنها شامل آن دسته از نیروها می شود که در حال حاضر مدرک تحصیلی لازم را دارند و از خدمات دیپلمه های در حال تحصیل در قالب شرکت های تعاونی استفاده خواهد شد.

به گفته وی از افراد دارای مشاغل خدماتی مانند: آبدارچی ، نظافتچی ، آشپز و…. که در بند الف ماده یک مصوبه مورخه ۱،۱۱،۱۳۹۰ هیئت وزیران آمده است در قالب شرکت های تعاونی استفاده می شود.

دفتری وضعیت نیروهای دیپلمه با سابقه ۱۰سال و بالاتر را در صورت دارا بودن کلیه شرایط مندرج در ابلاغیه شماره ۴۷۳۴۴۳ مورخ ۲۰/۱۲/۹۰ و ابلاغیه شماره ۲۵۹۸۹ مورخ ۲۷/۱/۹۱ شامل انعقاد قرارداد مستقیم دانست و گفت : بر اساس  ابلاغیه شماره ت ه م /۴۱۰۳۲ مورخ ۹/۲/۹۱ زنان سرپرست خانوار، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، فرزندان کارکنان شرکتی شاغل و بازنشسته ، شاغلان در سکوهای حفاری و دکل های حفاری وشناورهای کرانه پیما نیز از تسهیلاتی برای عقد قرارداد مستقیم بهره مند می شوند.

شرایط جذب بانوان نخبه فارغ التحصیل از دانشگاه صنعت نفت

محمد صفارزاده رئیس طرح ها و برنامه های تامین نیروی انسانی وزارت نفت نیز در خصوص امکان شرکت کردن ممتازان در آزمون استخدامی با تاکید بر اینکه شرایط ویژه دانش آموختگان ممتاز دانشگاه ها، جذب و استخدام واجدان شرایط ممتازی بر اساس سیاست های وزارت نفت بدون شرکت در آزمون های استخدامی فراهم است اظهارداشت: به تازگی پیشنهاداتی در رابطه با امکان حضور فارغ التحصیلان ممتاز در آزمون های استخدامی صنعت نفت ارائه شده که درصورت تایید نهایی، برای فراخوان های عمومی آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس طرح ها و برنامه های تامین نیروی انسانی  در تشریح برنامه های  وزارت نفت برای استخدام فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه صنعت نفت به ویژه خانم ها تصریح کرد: طبق دستورالعمل مربوط به جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، فارغ التحصیلان گروه الف (ممتازان دارای شرایط طبق ضوابط شرکت مجری) پس از فراغت از تحصیل برای کاریابی به شرکت ها معرفی و در صورت نیاز شرکت ها، متقاضیان جذب و استخدام می شوند.

وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه ملاک استخدام در صنعت نفت نیاز شرکت ها به فارغ التحصیلان بر اساس  مقطع، رشته، گرایش و جنسیت و عمده نیاز صنعت نفت در مشاغل عملیاتی جنوب است، به دلیل ماهیت اینگونه مشاغل، اصولا جذب دانش آموختگان خانم با محدودیت روبرو می شود.

محمد صفارزاده رئیس طرح ها و برنامه های تامین نیروی انسانی همچنین درباره وضعیت نیروهای پیمانکار که در صنایع پتروشیمی امتحان کتبی دادند و قبول شده اند گفت: هر کدام از شرکت های تابعه صنعت نفت باید نیاز نیروی انسانی خود را صرفا از بین پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در قالب نوع استخدام تعریف شده برای آن شرکت (با توجه به ماهیت واگذاری به بخش خصوصی یا تحت نظارت وزارت نفت) تامین کنند. در خصوص شرکت پتروشیمی نیز پیمانکاران پذیرفته شده در آزمون استخدامی، می توانند در صورت پذیرش نوع استخدام در آن شرکت (قراردادهای استخدامی تابع قانون کار و تامین اجتماعی) ادامه کار دهند و به استخدام درآیند.

وی در خصوص برنامه های وزارت نفت برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دارای شماره پرسنلی با بالای ۵ سال سابقه کار اظهار داشت: تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان پیمانکاری و قراردادی دو موضوع متفاوت از یکدیگر هستند زیرا در فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی، بایستی نوع استخدام آنان در چارچوب روند اجرایی مبتنی بر قبولی در آزمون های استخدامی خاص ، متناسب با وضعیت سمت سازمانی پیشنهادی تغییر یابد.

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1312

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.