• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
11

تنوع محصول و توانمندی نشان بارز آریاساسول در نمایشگاه روس‌پلاست

  • کد خبر : 15902
  • 20 خرداد 1402 - 18:19
توسعه سهم بازار ایران در بازار روسیه و کشورهای اطراف آن، توسعه گریدهای تولیدی و تسهیل روابط تجاری را می‌توان بخشی از نتایج با ارزش حضور آریاساسول در نمایشگاه روس‌پلاست دانست

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی روس‌پلاست با حضور بیش از ۴۰۰ تولید‌ و تأمین‌کننده محصولات، تجهیزات و فناوری‌های صنعت پتروشیمی از کشورهای روسیه، بلاروس، هند، ایتالیا، چین، تایوان، ازبکستان، ترکیه و دیگر کشورهای حوزه سی‌آی‌اس (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) از صبح روز چهارشنبه (شانزدهم خردادماه) کار خود را در محل نمایشگاه‌های شهر مسکو آغاز کرد و ساعت ۱۷ نوزدهم خرداد ماه پایان پذیرفت. 

پاویون جمهوری اسلامی ایران با نام NPC  نیز با مشارکت شرکت‌های مطرح حوزه پتروشیمی در ایران، با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در این نمایشگاه دایر شد.

شرکت پلیمر آریاساسول نیز در این نمایشگاه حضور پر رنگی داشت و با حضور در پاویون جمهوری اسلامی با ارائه دستاوردها در حوزه پلیمری، ساخت داخل و مهندسی کشور، به‌عنوان نماینده ایران یکی از شرکت‌های مهم در حوزه صنایع پتروشیمی جهان مورد توجه ویژه مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

غرفه شرکت پلیمر آریاساسول در یکی از مهمترین سالن‌های این نمایشگاه یعنی ورودی سالن ۶ این نمایشگاه واقع بود و از همان ساعات ابتدایی آغاز به‌کار، این غرفه مورد استقبال فعالان صنعت پلیمر، مشتریان و بازاریابان صنعت پتروشیمی قرار گرفت که محوریت درخواست این بازدیدکنندگان گسترش ارتباطات با شرکت آریاساسول، ارائه نیازهای محصول و خرید مستقیم محصولات این شرکت بود.

*تنوع محصول و توانمندی نشان بارز آریاساسول در نمایشگاه روس‌پلاست*

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با روابط عمومی این شرکت با اشاره به استقبال شرکت‌های حاضر در نمایشگاه از غرفه شرکت پلیمر آریاساسول، گفت: آریاساسول یکی از شرکت‌های پتروشیمی معتبر جمهوری اسلامی ایران است که به لحاظ تنوع محصول و توانمندی بسیار شناخته شده است.

وی افزود: یکی از نقاط قوت آریاساسول حضور پر رنگ در بازارهای جهانی است و این حضور مقتدرانه در نمایشگاه پتروشیمی جای قدردانی دارد و امیدواریم این حضور بازار بزرگی در روسیه ایجاد کند و آریاساسول در کنار سایر پتروشیمی‌های ایران دستاوردهای را برای کشور داشته باشند.

سفیر ایران در روسیه حضور در نمایشگاه را فرصت مغتنمی برشمرد و گفت: شرکت‌های بسیاری نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و خبر دارم که قراردادهای بسیار خوبی منعقد شده است که امیدواریم نتایج خوبی نیز داشته باشد.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در مراسم افتتاح پاویون جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راهبرد بلندمدت و دیپلماسی انرژی – اقتصادی ایران همکاری و مشارکت دوسویه با کشورهای همسایه و دوست در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و توسعه فناوری‌هاست، تأکید کرد: ذخایر غنی نفت و گاز ایران، نزدیکی به آب‌های آزاد، دسترسی آسان به بازارهای صادراتی همچون هند، چین و کشورهای شرق آسیا و کشورهای حوزه آفریقا، وجود نیروی کار متخصص، بومی‌سازی فناوری، ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت و قیمت تمام‌شده پایین از مزیت‌های برتر و مطمئن سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است و با تمهیدات ویژه اندیشیده‌شده در دولت آماده حضور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های دوجانبه با کشورهای خارجی هستیم.

*ایجاد ارتباط فنی و بازرگانی با غول پتروشیمی جهان، سیبور*

گرید محصولات تولیدی شرکت‌ آریاساسول یکی از موارد مورد توجه بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه روس‌پلاست بود.

سعید اسماعیلی، مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریا ساسول، در این رابطه با بیان اینکه در جریان بازدید متوجه غرفه قدرتمند شرکت آریاساسول در مقایسه با سایر شرکت‌های مشارکت‌کننده در این نمایشگاه شدیم، تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی بود تا مشخصات مدنظر محصول مشتریان را برای تولید گرید‌های جدید دریافت کنیم و در کنار این موضوع محصولات شرکت را نیز به دیگر کشورهای حاضر ارائه کردیم و از طرفی با فناوری‌ها و محصولات آن‌ها آشنا شدیم.

وی درباره برگزاری جلسات با شرکت‌های مختلف نیز توضیح داد و گفت: در جلسات ضمن معرفی توانمندی‌ها در تولید محصول، از فرایند‌های تولید مشتریان و نیازهای آن‌ها آگاهی پیدا کردیم. ضمن آنکه دریافتیم با تغییر در پارامترهای برخی گریدهای حال حاضر محصولات شرکت می‌توانیم ضمن تنوع بخشی به محصولات تولیدی، نیازهای مشتریان را برآورده کنیم.

مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریاساسول به جلسه با کارشناسان فنی و بازرگانی شرکت سیبور در خلال این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: شرکت سیبور، شرکت اعظم صنایع پتروشیمی روسیه به‌شمار می‌رود و در دنیا بسیار شناخته شده است، در جلسه‌ای که با افراد فنی و بازرگانی این شرکت داشتیم متوجه نیازهای آن‌ها از جمله، مواد شیمیایی و قطعات یدکی شدیم و برای نحوه تحویل آن‌ها مذاکره کردیم. امیدواریم با ارتباطی که ایجاد شد، دستاوردهای خوبی برای طرفین مهیا شود.

*حمایت مدیرعامل آریاساسول توسعه بازار این شرکت را در پی دارد* 

روح‌الله پورکاویان، مدیر بازرگانی شرکت پلیمر آریاساسول، روسیه را بازار هدف جدیدی برای محصولات شرکت آریاساسول برشمرد و تشریح کرد: با توجه به شرایط روسیه این کشور به دنبال جایگزینی منابع تأمین خود است که این فرصتی مغتنم برای آریاساسول به‌شمار می‌رود.

وی از دیدگاه مدیریت ارشد شرکت آریاساسول به‌عنوان عاملی برای توسعه بازار یاد کرد و افزود: حمایت مدیران ارشد از حضور بخش بازاریابی در بازارهای مختلف منجر به توسعه بازار شده است و اکنون همکاران ما در حال سفر به کشورهای دیگر برای شناسایی بازارهای جدید هستند.

مدیر بازرگانی شرکت پلیمر آریاساسول به جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، اشاره و اذعان کرد: در خلال صحبت‌های مطرح شده از موضوع‌های مثبت برای تقویت روابط و همکاری با شرکت‌های خارجی مطلع شدیم.

*مشتریان جدید در صف خرید محصولات آریاساسول*

مهدی بهمنی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به حضور کاظم جلالی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه و مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نمایشگاه از برگزاری جلسه‌های کاری با مشتریان قدیمی و دائم این شرکت و دیدار با مشتریان جدید که منجر به توافقات اولیه و ادامه روند برای ثبت به‌عنوان مشتری جدید محصولات شرکت پلیمر آریاساسول شد، خبر داد. به‌طوری که در این نمایشگاه ۸۰ مشتری جدید به‌مرحله ثبت اسناد و آغاز روند مذاکرات پیوستند و ده ها جلسه کاری با مشتریان قدیم برای اعتمادسازی و رفع موانع توسعه همکاری‌ها رقم خورد.

وی افزود : از جمله موانعی که در مسیر همکاری‌ با مشتریان وجود داشت را می‌توان موانع قراردادی، مشکلات حمل و نقل، مباحث لجستیک برشمرد که به گفته بهمنی با رایزنی‌های انجام شده با مشتریان و مسئولان دو کشور انتظار می‌رود در آینده نزدیک تبادل تجاری پایدار با حجم قابل قبول بین شرکت‌های روسی و شرکت آریاساسول برقرار شود.

مدیربازاریابی و فروش شرکت پلیمر آریاساسول در پایان استفاده از روش مولتی مودال ترانسپورت یا حمل‌ونقل ترکیبی را یکی از راه‌کارهای حل مسائل لجستیکی برشمرد.

*برندینگ، فروش مستقیم و توسعه منابع سه هدف حضور در نمایشگاه روس‌پلاست*

مریم عشیری، مدیر تدارکات پروژه‌ها و خرید مهندسی شرکت پلیمرآریاساسول، درباره سه هدف اصلی شرکت آریاساسول از شرکت در نمایشگاه روس‌پلاست صحبت کرد و گفت: برندینگ شرکت آریاساسول و مشارکت در چنین نمایشگاه مهمی اولین هدف شرکت به‌شمار می‌رفت.

وی هدف دوم را فروش مستقیم محصولات آریاساسول دانست و افزود: ارتباط مستقیم با بازار هدف می‌تواند به تقویت تجارت با مشتریان و توسعه بازار محصولات کمک کند که این موضوع در رابطه با مشتریان سنتی و نیز مشتریان جدید در این نمایشگاه دنبال شد.

سومین هدف از دید مدیر تدارکات پروژه‌ها و خرید مهندسی شرکت آریاساسول منبع یابی، خرید مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز شرکت بود.

عشیری به اشتراکات ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: بازار بزرگ این کشور برای محصولات ما و توانمندی‌های ما برای روس‌ها می‌تواند فرصتی در زمینه تأمین و استفاده از فرصت‌های تجاری طرفین باشد.

وی به بازدید از غرفه‌های تأمین قطعات و تجهیزات چینی و کره‌ای اشاره کرد و گفت: برای تأمین قطعات مورد نیاز مذاکره کردیم و برای خرید تجهیزات مورد نیاز آن‌ها را مد نظر قرار می‌دهیم تا بتوانند به زنجیره تأمین شرکت ملحق شوند. از طرفی مذاکره با شرکت‌های صاحب تجربه می‌تواند به تسهیل تأمین خدمات در زمان تحریم کمک کند و این تبادل تجارت یک تجربه دو طرفه بود.

*سطح بالای استانداردهای روسی تضمین کیفیت قطعات مورد نظر آریاساسول*

قطعه‌سازان روسی همواره استانداردهایی فراتر از استاندادرهای روز اروپا دارند و کیفیت قطعات تولیدی این شرکت‌ها همواره ضامن کیفیت و امنیت تولید است. بر این اساس حضور در نمایشگاه روس‌پلاست فرصتی بود تا با ایجاد تعامل در آینده امکان تأمین تجهیزات مورد نظر صنایع پتروشیمی اقدام کرد.

محمد امیری‌مقدم، مدیر تدارکات شرکت پلیمر آریاساسول، با اشاره به این موضوع تأکید کرد که البته برای تأمین قطعات مد نظر نیاز بود که با شرکت‌های روسی مذاکره شود و استانداردهای مورد نیاز نیز به این قطعه‌سازان ارائه شود.

وی به‌عنوان مثال به‌حضور سازندگان شیرآلات صنعتی روسی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هدف از حضور در نمایشگاه واحد تدارکات پیدا کردن تولیدکننده‌ها و تأمین‌کنندگان قطعه بود که در زمینه سازندگان شیرآلات صنعتی منابعی مهم یافته شد و به واحد بازرسی فنی و مهندسی ارجاع شدند تا برای ارتباط بیشتر بررسی‌ها انجام شود، هر چند که در این زمینه کشورمان هم به خودکفایی قابل توجهی دست پیدا کرده است که حضور در این رویداد می‌تواند در تکمیل هر دو فرآیند موثر واقع شود.

*هزینه تأمین قطعات مورد نیاز آریاساسول کاهش می‌یابد*

اگرچه رسالت اصلی شرکت پلیمر آریاساسول در نمایشگاه سیزدهم روس‌پلاست توسعه بازار بود، اما با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه ایران، دغدغه تأمین تجهیزات یکی از اصلی‌ترین موضوع‌های مورد توجه شرکت‌های پتروشیمی ایران بوده است. موضوعی که آریاساسول همواره با برنامه‌ریزی دقیق، برای کاهش دغدغه‌ها به حداقل گام‌های مؤثری برداشته است.

به گفته آرش چراغی، مدیر توسعه منابع خرید شرکت پلیمر آریاساسول، کشور روسیه قدمت بالایی در تولید تجهیزات و قطعات دارد، به‌طور مثال در موضوع تأمین فولاد صاحب تجربه بالایی است و یا موضوع پرینترهای سه بعدی که در دنیا رایج شده و دانش روز است، یکی از تجارب روسیه به‌شمار می‌رود.

به گفته وی برای تأمین آلیاژهای خاص از جمله تیتانیوم‌ها و رده‌های مختلف “اینکُنل” مذاکرات خوبی در این نمایشگاه صورت گرفت.

آنطور که مدیرتوسعه منابع خرید شرکت پلیمر آریاساسول می‌گوید: به‌دلیل تحریم‌ها برای تأمین قطعات خاص مسائلی در مسیر شرکت قرار داشت و تأمین آن‌ها با هزینه بالایی انجام می‌شد که با مذاکرات انجام شده برای انتقال تکنولوژی ممکن است در این زمینه به خودکفایی برسیم یا حداقل منابع سهل‌الوصول‌تری برای تأمین قطعات ایجاد کنیم که از لحاظ زمان و هزینه بسیار به‌صرفه‌تر است.

*تعامل با بانک‌ های تخصصی روسیه برای تسهیل روابط با شرکت‌های روس*

یکی از موانع پیش روی تعامل شرکت‌های ایرانی و روسی مسائل و چگونگی داد و ستد های مالی است. 

نمایشگاه روس‌پلاست فرصتی بود تا مدیران مالی شرکت آریاساسول برای درک دغدغه مشتریان در مذاکره با مقام‌های دولتی و مدیران بانکی ایرانی و روس برای رفع این مسائل حاضر شده و از نزدیک روش‌های رفع آن را پیدا و مرور کنند.

موضوعی که خسرو یوسفی، مدیر حسابداری مالی شرکت پلیمرآریاساسول به آن اشاره کرد و از فعالیت این مدیریت در جریان نمایشگاه خبر داد و گفت: در جلساتی که با سفیر جمهوری اسلامی، همچنین بانک‌های تخصصی مرتبط و راهگشا داشتیم برای استفاده از کانال‌های مالی و قانونی ایجاد شده که نقل و انتقال وجوه ارزی را امکان‌پذیر می‌کند گفت‌وگوهای مکرری صورت پذیرفت.

وی افزود: یکی از بانک‌های تخصصی روسیه تعاملاتی را با هدف فروش مستقیم آریاساسول شروع کرده است که به نقل و انتقال ارزی و ورود بیش از پیش ارز به کشور کمک شایانی را می‌کند.

*محصولات خاص آریاساسول مورد توجه شرکت‌های کشورهای سی‌آی‌اس*

با توجه به سیاست خارجی دولت و ایجاد ارتباطات خارجی با روسیه حوزه نفوذ ایران در این کشور و کشورهای عضو سی‌آی‌اس ارتقا یافته است که دستاوردهایی را برای شرکت‌های پتروشیمی ایران به‌دنبال دارد.

حسین دستار، رئیس بازاریابی شرکت پلیمر آریاساسول، به این موضوع اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی شد تا مشتریانی در حوزه کشورهای سی‌آی‌اس و به‌ویژه شرکت‌های روس پیدا کنیم.

وی از محصولات خاص تولیدی آریاساسول یاد کرد و گفت: محصول اکستروژن کوتینگ یکی از موارد مورد توجه مشتریان بود و از این منظر انتظار می‌رود آینده بسیار خوبی در حوزه بازرگانی پیش روی آریاساسول باشد و حضور پر رنگ ایران در این نمایشگاه به ویژه شرکت پلیمر آریاساسول امیدواری‌های زیادی را برای طرفین به منظور همکاری های مستمر فراهم ساخت.

 *محصولات آریاساسول جایگزین برندهای معتبر اروپایی در روسیه می‌شوند*

نمایشگاه سیزدهم روس‌پلاست فرصتی بود تا شرکت‌های روسی از توانمندی شرکت‌های ایرانی به‌ویژه آریاساسول برای جایگزینی محصولات مورد نیاز بهره‌ بگیرند.

موضوعی که محمدجواد دهستانی، رئیس برنامه‌ریزی تولید و فروش شرکت پتروشیمی آریاساسول به آن اشاره کرد و گفت: نمایشگاه روس‌پلاست فرصت بسیار خوبی را در اختیار تیم بازاریابی و فروش آریاساسول قرار داد تا از ظرفیت بازارهای روسیه و کشورهای حوزه سی‌آی‌اس (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) در حوزه پلی اتیلن استفاده کنیم.

وی این فرصت را تشریح کرد و افزود: مراجعات بسیار خوبی از سوی بازرگانان و تجار روس داشتیم که بسیاری به‌دنبال جایگزینی گریدهای آریاساسول با گریدهای تولیدی شرکت‌های معتبر اروپایی بودند، نکته حائز اهمیت، آشنایی تجار با محصولات آریاساسول بود که دلیل آن کیفیت تولید شرکت در طول سال‌های متمادی در بازار محصولات بوده است.

کارشناسان شرکت آریاساسول در جریان این نمایشگاه سفری نیز به دیگر مناطق کشور روسیه داشتند تا برای توسعه بازار خود اقدام کنند. موضوعی که رئیس برنامه‌ریزی تولید و فروش شرکت پتروشیمی آریاساسول از آن یاد کرد و گفت: در جریان سفری در حاشیه نمایشگاه اتفاق‌های خوبی رقم خورد؛ یکی از تولیدکنندگان روسیه به‌دنبال این است که گرید تخصصی آریاساسول را جایگزین تولیدکننده اروپایی کند که در این رابطه مذاکرات خوب و مثمر ثمری صورت گرفت که انتظار می‌رود در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این رابطه بشنویم.

*حذف واسطه‌ها دستاورد دیگر نمایشگاه روس‌پلاست*

یکی از مسائل فروش محصولات شرکت‌های پتروشیمی وجود واسطه‌ها است، به‌گونه‌ای که مشتری نهایی همواره محصول را با قیمتی متفاوت از تولیدکننده و با دشواری دریافت می‌کند.

مصطفی رنجبر، مهندس ارشد فرایند شرکت پلیمر آریاساسول، با اشاره به این موضوع از مراجعه بیشتر شرکت‌ها در طول نمایشگاه روس‌پلاس برای خرید محصول خبر داد و گفت: اگرچه بیشتر مراجعه مشتریان جدید برای آشنایی در مورد گریدهای تولیدی آریاساسول بود، اما خیلی از گریدها که قبل‌تر در بازار روسیه از طرق دیگر از جمله بازارهای اروپا یا حتی از شرکت آریاساسول به‌صورت غیرمستقیم تأمین می‌شد با جلساتی که در این نمایشگاه با مشتریان برگزار شد، از این پس با فروش مستقیم به‌دست مشتری می‌رسد یا جایگزین محصولات شرکت‌های دیگر به‌ویژه شرکت‌های اروپایی می‌شود.

وی نیز از سفر حاشیه‌ای در جریان این دور از نمایشگاه به یکی از شرکت‌های روسی یاد کرد و گفت: برای گرید جدید درخواستی این شرکت مباحث فنی و بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت و در آینده نزدیک همچون گرید تولیدی جدید آریاساسول (ال‌ای‌سی ۱۹۶۹) خبرهای خیلی خوبی را برای کشور به ارمغان می‌آوریم.

*اعتمادسازی برای مشتریان روس در روس‌پلاست محقق شد*

شرکت‌های روسی با توجه به سابقه فعالیتشان همواره برای ایجاد ارتباط با شرکت‌های خارجی سخت‌گیری‌های بسیاری دارند و اعتمادسازی برای این شرکت‌ها همواره به‌سختی انجام می‌شود ، بنابراین حضور در این نمایشگاه و ارائه دستاوردها فرصتی قابل توجه را برای ما ایجاد می‌کند تا این سختگیری ها رو به تسهیل رود.

شیرین جهانبخش، اکانت منیجر بازار سی‌آی‌اس شرکت پلیمر آریاساسول، با اشاره به این موضوع، دیدارهای مستقیم با مشتریان روس را عاملی برای تقویت روابط با مشتریان قدیمی و اعتمادسازی برای مشتریان جدید برشمرد و گفت: این اعتمادسازی البته برای شرکت‌های ایرانی مشتری محصولات آریاساسول نیز در این نمایشگاه محقق شد.

وی از شرکت‌هایی یاد کرد که در قالب این نمایشگاه با آریاساسول دیدار داشتند و تشریح کرد: شرکت‌های قزاقستانی، ازبکستانی و روسیه ای از جمله مجموعه های اقتصادی بودند که به‌عنوان مشتری جدید مذاکراتی با شرکت‌ آریاساسول داشتند و از طرفی مشتریان قدیمی که پیش‌تر با واسطه و عموماً تریدرهای کشورهای دیگر با آریاساسول همکاری داشتند نیز برای ارتباط مستقیم مذاکره کردند و این نتیجه آشنایی با گستردگی فعالیت‌های آریاساسول و رفع سؤالات و ابهام‌هایی بود که احیانا برای این شرکت‌ها وجود داشت.

این رویداد هجدهم خرداد به کار خود پایان داد و پیش‌بینی می‌شود در نتیجه آن حجم تعاملات ایران و کشورهای منطقه در این بخش گسترش پیدا کند و بازارهای جدیدی پیش روی ایران اسلامی به منظور ارزآوری بیشتر فراهم آید که در این بین بدون تردید شرکت پلیمر آریاساسول بعنوان یکی از سودآورترین پتروشیمی های کشور سهم بسزایی را از تعاملات جدید اقتصادی حاصل شده بدست خواهد آورد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15902

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.