• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

آریاساسول تبلور تولید پایدار بدون حادثه در صنعت نفت

  • کد خبر : 15938
  • 23 خرداد 1402 - 17:43
آوای بوشهر؛شرکت پلیمر آریاساسول موفق به دستیابی به رکورد شاخص بین‌المللی نرخ حوادث قابل ثبت (RCR)شده و در تلاش است تا با حمایت تمامی کارکنان و با برنامه‌ریزی و انجام اقدام‌هایی اثربخش، این شاخص را به صفر برسد

به گزارش آوای بوشهر و به نقل به روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این شرکت هم‌سو با شرکت‌های فعال بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی از سال ۲۰۰۹ اقدام به گزارش حوادث قابل ثبت خود بر اساس طبقه‌بندی سازمان ایمنی و بهداشت امریکا(OSHA) با شاخصRecordable Case Rate (RCR) نموده است.

بر این اساس ، در پایان ماه May سال میلادی جاری (۱۱ خردادماه ۱۴۰۲) شرکت پلیمر آریاساسول برای سومین ‌بار در مدت زمان گزارش این شاخص از سال ۲۰۰۹ تاکنون‌ و بعد از ثبت چنین رکوردی در ماه‌های جولای ۲۰۱۸ (تیرماه ۱۳۹۷) و سپتامبر۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) دوباره به‌میزان سه صدم (۰۳/۰) معادل با یک حادثه قابل‌ثبت در ۱۲ ماه گذشته رسیده است.

دستیابی به رکورد RCR صفر، معادل ۱۲ ماه بدون حادثه با توجه به ریسک بالای فرایند‌های تولیدی و پشتیبانی سازمان در کنار دیگر فعالیت‌های تعمیر و نگهداری در زمان توقف واحدها و سطح متفاوت فرهنگ ایمنی کارکنان، به آسانی قابل‌دسترس نبوده و دارای چالش‌های بسیار است، اما با برنامه ریزی و تلاش همه جانبه سازمانی قابل تحقق است.

بنابراین شرکت پلیمر آریاساسول با اتخاذ استراتژی پیشرفت مستمر برنامه ارتقای ایمنی و اقدام‌های گسترده مدیریتی در صدد است بتواند به این رکورد دست یابد.

موضوعی که در عملکرد سالانه این شرکت نیز کاملاً مشهود است. به‌گونه‌ای که از سال ۲۰۰۸ که این تلاش آغاز می‌شود آمار ثبت شده این شرکت عدد ۲٫۹۹ را نشان می‌دهد و در پایان سال اول با کاهش چشمگیر حوادث قابل ثبت، این شاخص به ۶۴/۰ می‌رسد، روند این کاهش بر اساس نمودارهای ثبت شده در طول سالیان گواهی بر عملکرد برنامه‌ریزی شده شرکت پلیمر آریاساسول برای کاهش حوادث (Zero Harm) است.

در نهایت در سال جاری آمار این حوادث به یک مورد قابل ثبت در طول یک سال یا ۰٫۰۳ می‌رسد. (جدول شماره یک) نکته حائز اهمیت جایگاه شایسته شرکت پلیمر آریاساسول در بین سایر شرکت‌های بین‌المللی در ثبت این شاخص است.

به‌گونه‌ای که این شرکت در بین ۱۱ شرکت‌ فعال و پیشرو بین‌المللی ،جایگاه اول را کسب می نماید. سایر شرکت‌های حاضر در این بررسی شامل توتال انرژی با آمار ثبت شده ۰٫۱۳، دوپنت آمریکا ۰٫۱۵، اکسون موبیل آمریکا ۰٫۱۶، داو کمیکال ۰٫۱۶، بی‌پی انگلستان ۰٫۱۸، شل گلوبال ۰٫۲، آکزونوبل ۰٫۲۴، گروه ساسول ۰٫۲۷، بی‌ای‌اس‌اف آلمان ۰٫۳ و اکوئینور نروژ (استات‌اویل) ۰٫۵ هستند.

(جدول شماره ۵) لازم به توضیح است با توجه به ماهیت این شاخص و محاسبه آن به‌صورت نرخ و در نظر گرفته‌شدن تعداد حوادث قابل ثبت در ازای نفر ساعت کارکرد و ضریب ثابت‌، شاخص مذکور کاملاً قابل مقایسه با دیگر شرکت های معتبر بین المللی در حوزه نفت و گاز بوده و این فرایند در پایان هر سال میلادی به منظور بهینه‌کاوی در گزارش های پایداری سالانه و در وبسایت رسمی آن ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.