• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
فرماندار جم:

گام های امیدبخش دولت سیزدهم در حوزه سلامت / ساختار وزارت بهداشت می تواند الگویی برای سایر وزارت خانه ها باشد

  • کد خبر : 18478
  • 04 آبان 1402 - 14:57
فرماندار شهرستان جم گفت: استقرار خانه های بهداشت در سطح روستاها باعث شده خدمت دهی به صورت مستقیم و در کوتاه ترین زمان به مردم ارائه شود و سطح رضایت مندی نیز در حوزه بهداشت بالا باشد و به طبع آن نیز سایر وزارت خانه ها می توانند از این طرح موفق الگو برداری کنند.

به گزارش آوای بوشهر؛ سیدمحمد احمدپور در مراسم بزرگداشت روز بهورز در شهرستان جم اظهار داشت: خانه‌ی بهداشت با زندگی مردم روستانشین عجین شده و به واسطه اینکه بهورز برگفته از دل مردم روستاست، این نام ماندگار است.

احمدپور با اشاره به اینکه بهورز فردی قابل اعتماد و مورد وثوق مردم در روستاست افزود: امروزه اگر خانه های بهداشت روستایی نبود، نامی از بهداشت وجود نداشت و ساختار حوزه سلامت رو به ویرانی قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه ساختار فعلی وزارت بهداشت می تواند الگویی برای سایر وزارت خانه ها در سطح کشور باشد گفت: استقرار خانه های بهداشت در سطح روستاها باعث شده خدمت دهی به صورت مستقیم و در کوتاه ترین زمان به مردم ارائه شود و سطح رضایت مندی نیز در حوزه بهداشت بالا باشد و به طبع آن نیز سایر وزارت خانه ها می توانند از این طرح موفق الگو برداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، بیماری کرونا شیوع گسترده ای پیدا کرد افزود: متاسفانه برای ورود واکسن کرونا به کشور، تفکرات منفی و عجیبی در دولت قبل بود، اما دولت آیت الله رییسی توانست در مدت ۶ ماه، ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور کند و این بیماری کنترل شد.

فرماندار جم خاطر نشان کرد: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۵ هزار نفر اجرا می شد که در دولت سیزدهم این طرح به شهرهای زیر ۲۰هزار نفر رسید.

احمدپور اجرای طرح بیمه رایگان برای مردم را یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم دانست و افزود: طرح دارویی یاری، تحت پوشش بیمه قرار دادن زوج های نابارور و رفع مشکل طرح تعرفه گذاری پرستاران از جمله اقدامات دیگر دولت مردمی ایران قوی است.

وی با تاکید براینکه باید واقعیت های جامعه به درستی برای مردم تبیین شود گفت: در این دولت تفکر در حوزه سلامت نغییر کرده و اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان جم در سال جاری برای حوزه بهداشت، به اندازه ۴ سال گذشته بوده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.