• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
با حضور دکتر علی‌عسکری برگزار شد؛

رونمایی از دو تجهیز «ساخت بار اول» با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس 

  • کد خبر : 19808
  • 25 بهمن 1402 - 23:17
دو تجهیز «های تک» صنعت پتروشیمی با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس توسط شرکت های دانش بنیان داخلی سازی و در دومین روز از رویداد بزرگ «ایران پتروکم» با حضور دکتر علی‌عسکری رونمایی شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ در ماه های اخیر «ساخت بار اول» سیستم کنترل نخستین فلر زمینی و پاک و همچنین دتکتورهای ضدانفجار گازهای استایرن، بوتادین، تولوئن و آمونیاک با اعتماد پتروشیمی صدف خلیج‌فارس به شرکت های دانش‌بنیان رقم خورد.

این طراحی و تولید بار اول تجهیزات «های تک»، همراستا با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری، شعار سال و راهبردهای هلدینگ خلیج‌فارس و مجموعه پترول بوده که منافع چندوجهی برای کشور به همراه داشته است. 

طراحی و ساخت نخستین دتکتورهای ضدانفجار گازهای استایرن، بوتادین، تولوئن و آمونیاک ایجاد صرفه اقتصادی برای پروژه پتروشیمی صدف خلیج‌فارس و جلوگیری از خروج ارز، فراهم کردن فرصت صادرات برای شرکت های دانش بنیان و پیوستن ایران به جمع کشورهای دارنده این تکنولوژی را رقم زده است.

علاوه بر این، طراحی و ساخت سیستم کنترل PLC نخستین فلر زمینی و پاک صنعت نفت ایران نیز ۹۰ درصد صرفه اقتصادی، جلوگیری از خروج ارز و ۱۲ ماه کاهش زمان ساخت به همراه داشته است.

پتروشیمی صدف خلیج‌فارس برای اولین‌بار در صنعت پتروشیمی کشور، فلر زمینی پاک و بسته (Clean Enclosed Burner) را جایگزین فلر ارتفاعی کرده است.

این فلر زمینی و پاک نقطه عطفی در زمینه صیانت از محیط ‌زیست و کاهش نقش پتروشیمی‌ها در آلایندگی هوا است. 

طراحی و ساخت PLC فلر زمینی در ایران سرآغاز داخلی سازی تجهیزات این سیستم نوین است که با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس محقق شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.