• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

با تصمیم عجیب وزارت نفت در شرایط کرونایی؛ خطر تجمع مردم و ذخیره ناایمن بنزین در خانه ها!

  • کد خبر : 11705
  • 17 فروردین 1399 - 20:39
از سوی دیگر، کسانی که سهمیه سوخت را ذخیره کرده اند برای جلوگیری از حذف سهمیه، مجبورند میزان بنزین سهمیه ای ذخیره شده را با روش های غیر ایمن، دریافت و در منازل ذخیره کنند که احتمال خطر انفجار و آتش سوزی را به همراه خواهد داشت.

آوای بوشهر؛ به تازگی  مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده: کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین را دارند که با این حساب اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت‌ماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش آوای بوشهر؛ شهرام رضایی با بیان اینکه سقف تعریف شده برای کارت‌های سوخت ۳۶۰ لیتر است، اظهار کرد: به‌طور مثال اگر شخصی از زمان شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون تنها ۱۰ لیتر از سهمیه خود را استفاده کرده باشد، در اردیبهشت‌ماه فقط ۱۰ لیتر برای آن فرد شارژ می‌شود و ۵۰ لیتر باقی سوخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد تغییری حاصل و این ۳۶۰ لیتر به ۴۲۰ لیتر افزایش یابد و سهمیه اردیبهشت‌ماه نیز در آن ذخیره شود، به مصوبه هیئت دولت نیاز است.

این تصمیم در حالی اعلام شده که با توجه به شرایط کرونایی کشور و ممنوعیت سفر و تردد، بسیاری از مردم سهمیه سوخت خود را مدیریت کرده تا در ایام عید، بتوانند از آن برای سفر استفاده کنند.

حال با تصمیم وزارت نفت، این خطر وجود دارد که مردم به جایگاه های سوخت مراجعه کرده و باعث تجمع در شرایط کرونایی کشور شوند که می تواند به شیوع بیشتر کرونا منجر شود.

از سوی دیگر، کسانی که سهمیه سوخت را ذخیره کرده اند برای جلوگیری از حذف سهمیه، مجبورند میزان بنزین سهمیه ای ذخیره شده را با روش های غیر ایمن، دریافت و در منازل ذخیره کنند که احتمال خطر انفجار و آتش سوزی را به همراه خواهد داشت.

لازم است دولت به دلیل شرایط خاص کشور، مهلت ذخیره سهمیه سوخت را برای یک یا دو ماه دیگر تمدید کند تا هم از تجمع در جایگاه های سوخت پیشگیری شود و هم از تبعات نگهداری غیر ایمن در خانه ها جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.