• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
توضيح روابط عمومي شهرداري جم در مورد استخدام نيروهاي جديد اتش نشاني:

ملاک عمل، قانون هست/هیچ نیرویی اخراج نمی شود/نیروهای مازاد جابجا می شوند

  • کد خبر : 11814
  • 07 اردیبهشت 1399 - 13:30
آزمون های استخدامی سراسری بر اساس قانون، هیچ منعی برای جذب نیروی خارج از شهر و شهرستان در دستگاه های اجرایی ندارد و فقط امتیازات خاص ایثارگری لحاظ می شود

آوای بوشهر؛ طی روزهای گذشته خبر جذب ۶ نیروی جدید برای آتش نشانی شهرداری جم واکنش هایی را در فضای مجازی در نقد استخدام نیروی غیربومی به همراه داشت که تاکید می شود استخدام نیروهای آتش نشانی شهرداری جم بر اساس نیاز تخصصی واحد آتش نشانی و بر اساس ضوابط قانونی استخدام بوده و هیچ نیرویی اخراج نمی شود.
در این راستا روند استخدام نیروهای جدید آتش نشانی به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی اعلام می شود:
به استناد سهمیه استخدامی شماره ٧١١٣٠۴ مورخ ٩٧/١٢/١٩ سازمان امور استخدامی کشور و مجوز شماره ٢٢۵٧ مورخ ٩٨/١/٢۵ سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، به منظور تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مشاغل اتش نشانی شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور، با اعلام فراخوان عمومی و برگزاری آزمون های استخدام کتبی و عملی برای انتخاب افراد واجد شرایط بر اساس قانون برگزار شد.
بر همین اساس و طبق نیاز چارت نیروی انسانی آتش نشانی شهرداری جم، ۶ سهمیه شامل ۴ نیروی آتش نشان و ٢ راننده پایه یک در نظر گرفته شد که پس از شرکت داوطلبان ثبت نام کننده و قبولی در ازمون و طی مراحل قانونی، جذب شده اند.
با توجه به شغل حساس آتش نشانی و نیاز به نیروی متخصص، طبق هماهنگی به عمل آمده آن دسته از نیروهای اتش نشانی شهرداری که شرایط لازم برای شرکت در آزمون استخدامی داشتند در آزمون ها شرکت کردند که متاسفانه هیچکدام از نیروهای کنونی، موفق به قبولی در این آزمون نشدند.
با وجود پیگیری های مکرر از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای فعلی آتش نشانی، به دلیل برگزاری آزمون سراسری، این امکان فراهم نشد و نیروهای آتش نشانی باید صرفا در قالب این آزمون به مانند بسیاری از آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی، اقدام می کردند.
آزمون های استخدامی سراسری بر اساس قانون، هیچ منعی برای جذب نیروی خارج از شهر و شهرستان در دستگاه های اجرایی ندارد و فقط امتیازات خاص ایثارگری لحاظ می شود لذا شهرداری و شورای شهر جم امکان دخالت در نوع گزینش نیروهای استخدامی نداشته اند و همه نیروها باید بر اساس توانایی علمی و تخصص های فنی و عملی با سایر داوطلبان، رقابت کنند.
بدیهی است شهرداری جم هیچگونه تصمیمی برای اخراج نیروهای کنونی شاغل در آتش نشانی ندارد و نیروهای مازاد، بر اساس تجربه وتخصص و نیاز شهرداری، در واحدهای دیگر بکار گرفته خواهند شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.