• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

نامشخص بودن شهریه مدارس غیردولتی/مبالغ پرداختی علی الحساب است/پرداخت هرگونه وجه در زمان ثبت نام مدارس دولتی ممنوع است

  • کد خبر : 15873
  • 13 خرداد 1402 - 16:03
آوای بوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه هنوز شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده، تعیین نشده است، گفت: شهریه دریافتی مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام به صورت علی الحساب است، اما پس از تعیین و تصویب مبلغ شهریه توسط وزارت، اولیا می‌توانند با مراجعه به سامانه مشارکت‌ها، از مبلغ دقیق مدرسه فرزندشان اطلاع پیدا کنند.

به گزارش آوای بوشهر ، علی موحدی شنبه ۱۳ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تصویب شهریه، اگر اولیا مبلغ مازاد واریز کرده باشند، باید از سوی مدارس برگشت داده شود و به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که در این خصوص ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

وی تاکید کرد: حتما اولیا محترم، مبلغ شهریه ثابت را بر اساس مبلغ اعلامی در سامانه مشارکت‌ها به نشانی https://mosharekatha.ir پرداخت کنند.

موحدی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: برای تعیین شهریه ثابت مدارس غیردولتی، ابتدا باید موسس، مستندات مدرسه خود را در ۱۴۴ شاخص در سامانه مشارکت‌هابارگذاری کند. این مستندات توسط استان بررسی و در صورت تایید، به وزارت ارسال می‌شود. کارشناسان سازمان مدارس غیردولتی بر اساس مستندات بارگذاری شده، شهریه هر مدرسه غیردولتی را تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: موسسان و مدیران مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه فوق برنامه، باید برنامه و مبلغ پیشنهادی را به شورای نظارت شهرستان و منطقه ارسال کنند. اعضا این شورا نیز امکان و ضرورت اجرای فوق برنامه و مبلغ شهریه را بررسی و در صورت نیاز تصویب می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: برای ثبت‌نام مدارس دولتی، اولیا فقط باید هزینه کتاب‌های درسی و بیمه را پرداخت کنند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است.

وی تاکید کرد: هر چند دریافت وجه اضافی، ممنوع است، اما با توجه به مشکلات مالی مدارس، خانواده‌ها می‌توانند در اداره مدرسه فرزندشان، مشارکت داوطلبانه داشته باشند.

موحدی ادامه داد: شهروندان عزیز می‌توانند موارد تخلفات احتمالی در مدارس را به کارشناساسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گزارش داده و اطمینان داشته باشند که بدون تعارف با تخلفات احتمالی، برخورد قانونی می‌شود.

وی در خصوص دریافت وجه توسط مدارس هیات امنایی خاطرنشان کرد: مدارس هیات امنایی مبلغ پیشنهادی خود را برای اجرای فوق برنامه‌های آموزشی و تربیتی به شورای آموزش و پرورش شهرستان و منطقه به ریاست فرماندار و یا بخشدار ارائه داده و در صورت تصویب در این شورا، مجاز به دریافت وجه هستند.

موحدی تاکید کرد: در صورتی با تبدیل مدارس دولتی به هیات امنایی موافقت می‌شود که در محله استقرار این واحد آموزشی، مدرسه دیگری نیز برای ادامه تحصیلی دانش‌آموزان متقاضی در مدارس دولتی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، شهریه مدارس هیات امنایی حدود ۵۰۰ هزار تومان بوده است، عنوان کرد: هنوز مبلغ این نوع مدارس با سال تحصیلی جدید، بررسی و تصویب نشده است.

موحدی با اشاره به تصویب شهریه مدارس شاهد در ستاد شاهد استان یادآور شد: بر اساس کارشناسی صورت گرفته با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نرخ کمک سرانه مدارس شاهد برای دوره تحصیلی ابتدایی سراسر استان یک میلیون و سیصد هزار تومان، متوسطه اول یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مصوب شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.