• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
10

اعتبار مسئولیت اجتماعی که دود شد/ رئیس جدید شورای راهبردی، هم منطقه ویژه را از اعتبار انداخت هم پتروشیمی ها!

  • کد خبر : 19210
  • 22 آذر 1402 - 22:44
همه چیز از این جمله شروع شد: « شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس از سازمان منطقه ویژه در جلساتی که در کمیته اجرایی داشتند دعوت و درخواست کردند منطقه ویژه پارس عضو ثابت این کمیته باشد که این مهم انجام شد.»

به گزارش آوای بوشهر؛ زمانی که سخاوت اسدی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس این جمله را در گفتگو با آوای بوشهر بیان کرد کمتر کسی تصور می کرد که از اعتبار مسئولیت های اجتماعی شرکت های پتروشیمی که هر ساله توسط شورای راهبردی پتروشیمی ها توزیع می شد هم محروم شویم اما انتقال شورای راهبردی به منطقه ویژه، آغازی بر یک پایان تلخ بود!

حالا همه چیز در هاله ای از ابهام فرو رفته است؛ از جلسه ای تشریفاتی که با عنوان امضای تفاهم نامه توزیع اعتبارات مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی ها به ریاست مدیر عامل منطقه ویژه برگزار شد و با عدم حضور فرمانداران، بدون امضا ماند تا مجامع عمومی پتروشیمی ها که اعتبار مسئولیت های اجتماعی شان را مصوب کردند اما سرنوشتش به همان امضاهای ناشده گره خورده است

قرار بود شورای راهبردی پتروشیمی ها را به منطقه ویژه بیاورند تا اعتبارات بیشتر و بهتر توزیع شود اما نه تنها بهتر و بیشتر نشد که اصلا توزیع هم نشد و همه چیز شاید به انتخاباتی ختم شود که برنده اش تکلیف سخاوت و اعتبارات مسئولیت های اجتماعی را روشن کند.

شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس ظرفیتی بود که سال ها استان بوشهر و به ویژه جنوب از آن بهره می بردند و کمکی بود به مدیران دولت تا اندکی از کاستی های اعتباری دولت را جبران کنند؛ کمکی که قطعا در تخصیص های ناچیز اعتبارات بودجه، بسیار بود.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نماینده وزارت نفت در قطب انرژی ایران است و بخش بزرگی ازرسالتش، هدایت و هدفمندسازی تعاملات صنعت با محیط پیرامون است حالا نه تنها اعتبارات مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی ها که اعتبار عوارض آلایندگی هم دیگر توزیع نمی شود. 

شاید اگر اندکی تدبیر در مدیریت داشتند ده ها میلیارد تومان اعتبار بر باد نمی رفت. شاید اگر همه تخم مرغ ها را در سبد یک نفر نمی گذاشتند امروز قریب نیم میلیون نفر، از عایدات صنعت پر زحمت، بی بهره نمی ماندند. شاید اگر کمی سیاست پیشه می کردند حق مردم را قربانی دعوای شمال و جنوب نمی کردند.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس این روزها مشغول تفاهم نامه نویسی با رسانه ی ملی است تا دستاورد تقریبا هیچش را به نمایش بگذارد شاید هم قرار است اولین خبر دفتر صدا و سیما در عسلویه، توزیع اعتبارات مسئولیت های اجتماعی و آلایندگی در جنوب استان باشد.

سخاوت اسدی روزی خواهد رفت و کاش این سوال را امروز و نه آنروز که رفته از خود بپرسد: دقیقا ره آورد مدیریتش برای محیط پیرامون چه بود؟!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.