• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

اجرای ۳۵ پروژه آموزشی در جنوب استان

  • کد خبر : 5952
  • 25 مهر 1397 - 8:35

مدیر کل نوسازی مدارس استان بوشهر در دیدار فرماندار جم گفت: پروژه مدارس در حال ساخت نفت و پتروشیمی به زودی فعال و سالن ورزشی دبیرستان شبانه روزی جم هم تا پایان سال تکمیل می شود. به گزارش آوای بوشهر؛ احمد مرادی با بیان اینکه نوسازی مدارس متولی ساخت و ساز مدارس و پروژه های […]

مدیر کل نوسازی مدارس استان بوشهر در دیدار فرماندار جم گفت: پروژه مدارس در حال ساخت نفت و پتروشیمی به زودی فعال و سالن ورزشی دبیرستان شبانه روزی جم هم تا پایان سال تکمیل می شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ احمد مرادی با بیان اینکه نوسازی مدارس متولی ساخت و ساز مدارس و پروژه های آموزشی است تاکید کرد: متولی پیگیری و تامین اعتبار برای اجرای پروژه های آموزشی آموزش و پرورش و سایر نهادهای مسئول در این زمینه است و کمبود مدارس و کلاس درس به نوسازی ارتباطی ندارد.

وی افزود: هر پروژه ای که به نوسازی مدارس برای اجرا واگذار می شود باید ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار اولیه را داشته باشد تا بتوان مراحل مناقصه را برای جذب پیمانکار انجام داد.

مرادی تصریح کرد: اینکه گفته می شود اعتبار پروژه ها جابجا می شود مطلقا صحت ندارد و هر پروژه ردیف اعتباری مشخص دارد که بر اساس صورت وضعیت اعلامی به پیمانکار پرداخت می شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت فضای کافی برای احداث مدارس تصریح کرد: نباید به دلیل مشکلاتی چون کمبود فضا، فضای مدارس را محدود کرد چرا که این محدودیت فضا علاوه بر اینکه فضای تفریح و استراحت دانش آموزان را سلب می کند از لحاظ ایمنی هم اشکالات جدی دارد.
مرادی با اشاره به تامین اعتبار بخشی از پروژه های مدارس توسط نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان اظهار داشت: تاکنون نهایت همکاری را در اجرای پروژه های نفت داشته ایم اما یکی از مشکلات پیش روی اجرای پروژه ها، کافی نبودن اعتبارات تصویبی برای هر پروژه است که قرار بود استان کمبود اعتبار را تامین کند.

وی افزود: در سال ۹۵، ۱۰ پروژه آموزشی برای جنوب استان از محل نفت با پیگیری نماینده مجلس ابلاغ شد و امسال هم ۲۵ پروژه از محل نفت و پتروشیمی ابلاغ شده که بخشی اجرا شده و بخشی هم در دست اجراست.

مرادی یادآور شد: برای اجرای این پروژه ها در شرایط امروز به اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است در حالی که اعتبار مصوب حدود ۳۲ میلیارد تومان است که در حال تلاشیم تا مصوبه افزایش اعتبار پروژه ها را از نفت بگیریم.

احمد مرادی از شروع عملیات اجرایی مدارس مربوط به اعتبارات پتروشیمی ها در جم خبر داد و گفت: سالن چندمنظوره مدرسه شبانه روزی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و پروژه سه کلاسه بیدو از محل اعتبارات بنیاد برکت تکمیل می شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.