• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

بازگشایی مدارس نخل تقی و خبری که در خبرها گم شد 

  • کد خبر : 5930
  • 16 مهر 1397 - 15:26

✍ سجاد بهزادی ? شهر نخل تقی یکی از شهرهای کوچک و ساحلی استان بوشهر است که بیش از هر شهر دیگری در دل صنعت آرمیده است و مزایا و معایب صنعت عظیم پارس جنوبی را با عمق وجود لمس می کند. ? زمانی که برق شهر رفته است این شهر از روشنایی فلرهای پیرامونش […]

✍ سجاد بهزادی
? شهر نخل تقی یکی از شهرهای کوچک و ساحلی استان بوشهر است که بیش از هر شهر دیگری در دل صنعت آرمیده است و مزایا و معایب صنعت عظیم پارس جنوبی را با عمق وجود لمس می کند.
? زمانی که برق شهر رفته است این شهر از روشنایی فلرهای پیرامونش روشن است و در روز نیز گرمای سوزان شعله ها و  فلرها به شرجی این بندر اضافه میشود و زندگی را سخت تر می کند. نکته ای که در آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس در مورد این شهر خیلی سریع از نظرها پنهان ماند اقدام نیک شورا و شهرداری این شهر بود.
? آنها ضمن اینکه مطالبات شهر خود را در راستای مسئولیت های اجتماعی از محیط صنعت پیرامون دنبال می کنند ؛ مرتفع نمودن مطالبات و مشکلات شهر را تنها از مسیر کمک های نفت و گاز نمی بینند و خود آستین را بالا زدند و کار فرهنگی مهمی که البته ریشه درشهرداری زمان نامدار درویشی دارد را به صورت جدی دنبال کردند و به کمک آموزش و پرورش آمدند.
? درویشی در آن زمان هر ساله برای فارغ التحصیلان دانشگاه در نخل تقی جشن می گرفت و حتی بخش از شهریه های آنها را نیز توسط شهرداری پرداخت میشد.
? شهرداری نخل تقی اگر چه فراز و فرودهای زیادی داشته است و گاها شهردارانی آمده است که کم ترین توجه به مسائل فرهنگی داشتند اما شهردار جدید این شهر بار دیگر این کار نیک را حداقل در حوزه آموزش و پرورش ادامه داد.
? علمداری شهردار نخل تقی  اعتقاد دارد “علیرغم مشکلات مالی درسال تحصیلی گذشته نزدیک به ۲۸۰ میلیون تومان به مدارس شهر کمک کردیم  و دغدغه مدیران مدارس تا آنجا که درتوان باشد انجام می دهیم.
?”بوهندی نجفی رئیس شورای اسلامی شهر نخل تقی  نیز در همین زمینه گفت ” شوراها دردوره های گذشته نقش برجسته ای درتوسعه مدارس داشته اند درسالهای اخیر هوشمندسازی مدارس بیشتر توسط مردم و شوراها انجام شده است و توسط شهرداری در ۸۰ درصدمدارس چمن مصنوعی ایجاد شده است و دومدرسه دیگر در دست اقدام  می باشد.
?”سیدعلیرضا سجادی معاون سیاسی فرماندار عسلویه نیز  نگاه شورای شهر وشهردارنخل تقی نسبت به رفع مشکلات مدارس را ستودنی  می داند.
? بدون شک قبول شده گان کنکورسراسری در شهر نخل تقی با این کار فرهنگی شهرداری و شوراها  افزایش خواهد یافت و این اقدام اگر هدفمند و با برنامه ریزی ادامه یابد می تواند به نهادینه شدن  سواد و دانش عمومی شهر کمک کند و فرزندان این شهر می توانند درآینده،  بخش های مهم صنعت عظیم پارس جنوبی را بدست بگیرند.
? پیشنهاد نویسنده اینست که بهتر است البته شوراها و شهرداری با کارهای فرهنگی خود،  زمینه ساز مشارکت سرمایه داران آن منطقه نیز در این گونه کارهای فرهنگی باشند.
?فعالیت های اجتماعی و فرهنگی هر چقدر خودجوش تر ومردمی تر باشد موفق تر و طولانی تر خواهد ماند./آوای بوشهر
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.